פי האתון כתב:האם שקלת אותו כשהוא ישן וכשהוא ער?
כל אב יהודי שמחזיק את תינוקו הבוכה עד שהוא נרדם על כתפיו יכול להעיד על כך, כשראש התינוק נשמט הוא מתחיל להכביד.
וההסבר פשוט, המשקל נובע מכח הגרביטציה המושך דברים כלפי מטה, וכגודל כח המשיכה כך גודל המשקל, ולכן תינוק המחזיק את עצמו בשדרתו אינו נמשך למטה כל כך כמו תינוק שהמח חדל להעביר לשדרתו להתייצב במצב של עמידה, ולכן הוא נופל ומכביד יותר, והוא הדין במת.
הרוצה להחכים כתב:פי האתון כתב:האם שקלת אותו כשהוא ישן וכשהוא ער?
כל אב יהודי שמחזיק את תינוקו הבוכה עד שהוא נרדם על כתפיו יכול להעיד על כך, כשראש התינוק נשמט הוא מתחיל להכביד.
וההסבר פשוט, המשקל נובע מכח הגרביטציה המושך דברים כלפי מטה, וכגודל כח המשיכה כך גודל המשקל, ולכן תינוק המחזיק את עצמו בשדרתו אינו נמשך למטה כל כך כמו תינוק שהמח חדל להעביר לשדרתו להתייצב במצב של עמידה, ולכן הוא נופל ומכביד יותר, והוא הדין במת.
ומלא פי שחוק על כך שהפרו' הנכבד(?) לא הבין דבר זה וטען שלדבר רוחני יש משקל.
פי האתון כתב:האם שקלת אותו כשהוא ישן וכשהוא ער?
(ואגב אציין: שקראתי פעם שאיזה פרופ' גוי חקר את הנושא, ושקל אנשים לפני המוות ולאחר המוות, ויצא לו שיש הבדל של 21 גרם, ומזה הסיק שהנשמה שוקלת 21 גרם...)
[וחוץ ממה שלא הסכימו עמו חבריו הפרופסורים, (הם טענו שחלים שינויים פיסיולוגיים לאחר המיתה מיד, ומזה נובעת הירידה במשקל) יש להעיר שמסתמא הוא שקל גויים שאין להם נשמה אלא נפש הבהמית בלבד, ואין מכך ראיה ליהודים...].
עדיאל ברויאר כתב:אין לי ידע בפיזיקה ואיני יודע להסביר את העניין, אבל לפני כמה שנים סייעתי לסחוב נער שהשתכר מאוד. זו לא הפעם היחידה שנתקלתי בשיכורים, אבל דבר שכזה לא ראיתי אף פעם. הנער הזה איבד כל יכולת להחזיק את גופו, גם כשהגוף שלו שוכב. ובאמת, אותו נער היה קשה מנשוא לכמה בחורים ביחד, להערכתי הרבה יותר ממה שהיה קשה לסחוב אותו אם הוא היה נושא את גופו.
פלתי כתב:עדיאל ברויאר כתב:אין לי ידע בפיזיקה ואיני יודע להסביר את העניין, אבל לפני כמה שנים סייעתי לסחוב נער שהשתכר מאוד. זו לא הפעם היחידה שנתקלתי בשיכורים, אבל דבר שכזה לא ראיתי אף פעם. הנער הזה איבד כל יכולת להחזיק את גופו, גם כשהגוף שלו שוכב. ובאמת, אותו נער היה קשה מנשוא לכמה בחורים ביחד, להערכתי הרבה יותר ממה שהיה קשה לסחוב אותו אם הוא היה נושא את גופו.
הוא איבד יכולת להחזיק גופו מחמת השכרות ולא מחמת המשקל. ומה שהיה כבד מאד, כפי הנראה לפי ששתה עשרה או עשרים בקבוקין של בירה.
עדיאל ברויאר כתב:פלתי כתב:עדיאל ברויאר כתב:אין לי ידע בפיזיקה ואיני יודע להסביר את העניין, אבל לפני כמה שנים סייעתי לסחוב נער שהשתכר מאוד. זו לא הפעם היחידה שנתקלתי בשיכורים, אבל דבר שכזה לא ראיתי אף פעם. הנער הזה איבד כל יכולת להחזיק את גופו, גם כשהגוף שלו שוכב. ובאמת, אותו נער היה קשה מנשוא לכמה בחורים ביחד, להערכתי הרבה יותר ממה שהיה קשה לסחוב אותו אם הוא היה נושא את גופו.
הוא איבד יכולת להחזיק גופו מחמת השכרות ולא מחמת המשקל. ומה שהיה כבד מאד, כפי הנראה לפי ששתה עשרה או עשרים בקבוקין של בירה.
ברור שזה בגלל השיכרות.
הוא השתכר מוודקה ולא מבירה, ולכן זו ודאי לא הסיבה למשקל הגדול...
פי האתון כתב:(ואגב אציין: שקראתי פעם שאיזה פרופ' גוי חקר את הנושא, ושקל אנשים לפני המוות ולאחר המוות, ויצא לו שיש הבדל של 21 גרם, ומזה הסיק שהנשמה שוקלת 21 גרם...)
[וחוץ ממה שלא הסכימו עמו חבריו הפרופסורים, (הם טענו שחלים שינויים פיסיולוגיים לאחר המיתה מיד, ומזה נובעת הירידה במשקל) יש להעיר שמסתמא הוא שקל גויים שאין להם נשמה אלא נפש הבהמית בלבד, ואין מכך ראיה ליהודים...].
אוצר החכמה כתב:סתם שאלת סקרנות. לאבו כביר מגיעים כולם כשהם כבר מתים איך ידע כמה שקל אותו אדם קודם מותו.
סגי נהור כתב:סוף דבר נראה שהפירוש פשוט ביותר, שהחי נושא את עצמו - היינו שנושא ומחזיק את איבריו, וממילא הוא קל יותר לנשיאה (שכן משקל כלל אינו המדד היחיד לקושי הנשיאה).
פי האתון כתב:האם שקלת אותו כשהוא ישן וכשהוא ער?
(ואגב אציין: שקראתי פעם שאיזה פרופ' גוי חקר את הנושא, ושקל אנשים לפני המוות ולאחר המוות, ויצא לו שיש הבדל של 21 גרם, ומזה הסיק שהנשמה שוקלת 21 גרם...)
[וחוץ ממה שלא הסכימו עמו חבריו הפרופסורים, (הם טענו שחלים שינויים פיסיולוגיים לאחר המיתה מיד, ומזה נובעת הירידה במשקל) יש להעיר שמסתמא הוא שקל גויים שאין להם נשמה אלא נפש הבהמית בלבד, ואין מכך ראיה ליהודים...].
פי האתון כתב:פי האתון כתב:האם שקלת אותו כשהוא ישן וכשהוא ער?
(ואגב אציין: שקראתי פעם שאיזה פרופ' גוי חקר את הנושא, ושקל אנשים לפני המוות ולאחר המוות, ויצא לו שיש הבדל של 21 גרם, ומזה הסיק שהנשמה שוקלת 21 גרם...)
[וחוץ ממה שלא הסכימו עמו חבריו הפרופסורים, (הם טענו שחלים שינויים פיסיולוגיים לאחר המיתה מיד, ומזה נובעת הירידה במשקל) יש להעיר שמסתמא הוא שקל גויים שאין להם נשמה אלא נפש הבהמית בלבד, ואין מכך ראיה ליהודים...].
מצורף מוקפדיה:
עזריאל ברגר כתב:פי האתון כתב:פי האתון כתב:האם שקלת אותו כשהוא ישן וכשהוא ער?
(ואגב אציין: שקראתי פעם שאיזה פרופ' גוי חקר את הנושא, ושקל אנשים לפני המוות ולאחר המוות, ויצא לו שיש הבדל של 21 גרם, ומזה הסיק שהנשמה שוקלת 21 גרם...)
[וחוץ ממה שלא הסכימו עמו חבריו הפרופסורים, (הם טענו שחלים שינויים פיסיולוגיים לאחר המיתה מיד, ומזה נובעת הירידה במשקל) יש להעיר שמסתמא הוא שקל גויים שאין להם נשמה אלא נפש הבהמית בלבד, ואין מכך ראיה ליהודים...].
מצורף מוקפדיה:
ההדפסה לא נוחה, ואינני מוצא זאת בויקיפדיה.
האם תוכל לתת לינק ישיר?
פי האתון כתב:א) אני לא מצליח (בגלל החסימה).
ב) כמדומני שבקובץ הפי די אף יש קישור.
ג) זה מויקפדיה באנגלית בתרגום גוגל...
מעט דבש כתב:בלי להכנס לעצם החידוש, יש לדעת שבחידושי המלבי"ם על הש"ס (שהוא ליקוט מתוך ספרי המלבי"ם), מעורבים רבים מחידושי המהדיר, בלי כל ציון.
קטע זה ניכר שהוא מהמהדיר.
אפרקסתא דעניא כתב:אוצר החכמה כתב:סתם שאלת סקרנות. לאבו כביר מגיעים כולם כשהם כבר מתים איך ידע כמה שקל אותו אדם קודם מותו.
מסתמא במסמכים של נפטר ששהה בבית חולים כתוב המשקל שלו.
ניים ושכיב כתב:במקרה של תינוק (ואולי גם של השיכור) ההבדל הוא שכאשר התינוק ער הוא תומך א''ע על גוף האב והמשא מתחלק בין שרירי הידיים לשרירי הגב, משא''כ כאשר הוא נרדם ומפסיק זאת, ואז חלק ממשקלו עובר אל הידיים. זה גם מורגש כאשר הילד מחזיק בכתפי אביו ואח''כ עוזב.
ונמצא שהדוגמא שהביא עזריאל ברגר נוגעת במישרים לדברי החידושי המלבי''ם, שאין הכוונה שינוי במשקל הגוף, אלא שינוי בכח המופעל על נושאו.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 53 אורחים