צולניק כתב:מה זה עריכה תורנית אם לא ללמוד תורה ולערכה כראוי
שווארצעוואלף כתב:לכאורה זה תלוי אם אתה עובד בשביל שוטנשטיין או מישהו פרטי בשכר הולם ומקבל יחס הוגן זה אסור ואם אתה עובד בשביל...זה מותר.
ארזי ביתר כתב:1. אני מבין מדבריך שחשש תלמוד תורה אין בכך כלל.
2. למי כוונת בשלוש הנקודות?
כדכד כתב:פשוט שאסור כי מסיח דעתו מן האבלות גם אם בכללים של מלאכה או לימוד תורהזה לא נכנס (לא הבנתי למה)
שווארצעוואלף כתב:כדכד כתב:פשוט שאסור כי מסיח דעתו מן האבלות גם אם בכללים של מלאכה או לימוד תורה זה לא נכנס (לא הבנתי למה)
מדובר אחרי חצות.
שווארצעוואלף כתב:שו"ע תקנ"ד
מקום שנהגו לעשות מלאכה בתשעה באב, עושין; במקום שנהגו שלא לעשות, אין עושין. ובכל מקום תלמידי חכמים בטלים. וכל הרוצה לעשות עצמו תלמיד חכם לעניין זה, עושה.
ואפילו במקום שנהגו שלא לעשות, מותר על ידי נוכרי, אפילו בביתו.
ופרקמטיא להרוויח ולהשתכר, במקום שנהגו שלא לעשות מלאכה, אסור; ובמקום שנהגו לעשות, מותר, אלא שממעט, שאפילו משנכנס אב ממעטין מלישא וליתן.
הגה: ולא נהגו באיסור מלאכה כי אם עד חצות (מנהגים).
שווארצעוואלף כתב:ארזי ביתר כתב:1. אני מבין מדבריך שחשש תלמוד תורה אין בכך כלל.
2. למי כוונת בשלוש הנקודות?
בעריכה לשונית אין לכאורה ת"ת.
.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 37 אורחים