אתה גיבור ... מחיה מתים אתה ... מי כמוך ... ומי דומה לך ... ונאמן אתה ...
למה הפיסקה האמצעית "ומקיים אמונתו לישני עפר" מופיעה בלש' נסתר?
עושה חדשות כתב:אתה גיבור ... מחיה מתים אתה ... מי כמוך ... ומי דומה לך ... ונאמן אתה ...
למה הפיסקה האמצעית "ומקיים אמונתו לישני עפר" מופיעה בלש' נסתר?
ישראליק כתב:גם "רב להושיע" היא לשון נסתר
שערי חכמה כתב:ישראליק כתב:גם "רב להושיע" היא לשון נסתר
רב להושיע אינו נסתר ואינו נוכח, הוא ניטראלי. אפשר לומר "אתה רב להושיע", ואפשר לומר "הוא רב להושיע", וכן בכל התארים האמורים בברכה זו, משיב הרוח, מכלכל חיים בחסד וכו'.
ישראליק כתב:אולי מפני שזהו דבר של עתיד, לא משתמשים בלשון נוכח.
העמק דבר פ' בשלח כתב:...כל שאינו מובן להמדבר בשכלו כי כן הוא, אסור להלל את ה' בלשון נוכח, וכדאי' ביומא פ' בא לו שירמיה ודניאל לא אמרו בתפלתם שמתחיל בלשון נוכח הגדול והנורא, משום שלא הבינו האיך הוא כן, אף על גב שודאי האמינו שכן הוא...
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 50 אורחים