לייטנר כתב:שמר כתב:במקום לדון על השקפתו של האיש, דרך עבודת ה' שלו, מבחן המעשה זהו הדבר הקובע - האם ישנה חבורה של המדובר בעניין "נשפך הדם על הרצפה" "חבוט רמי" "פתח פתוח" "כל התדיר וכל המוקדש" וכו' (בהנחה שהנ"ל יודע במה עוסקות סוגיות אלו).
אין ספק שידיעת סוגיות זה מבחן מעשי...
מבחן מעשי לחיבור תורני - יש סדר מסויים א"א לגשת להשקפה וכדומה בלי לעבור לימוד עינוי בסוגיות, דברי תורה לא משחקים בנדמה לי אלא הכל מבוסס על דברי חז"ל ואותם חז"ל שכתבו אגדות שאותם אוהבים אותם אנשים כדוגמת בני לאו לצטט ולהוציא מהם הלכות והנהגות כך שיתיאמו לאורח חייהם המתרני, אלו הם אותם חז"ל שעסקו בסוגיות חמורות של קדשים וטהרות, וזה בלא זה א"א..