שמש כתב:שנית, הספרדים אוכלים בשר בר"ח (ע' יבי"א ט' או"ח נ').
שמש כתב:שנית, הספרדים אוכלים בשר בר"ח (ע' יבי"א ט' או"ח נ').
ביליצר כתב:ראשית ,אינו סעודת מצוה,שו"ע או"ח תיט
הפשטן כתב:שמש כתב:שנית, הספרדים אוכלים בשר בר"ח (ע' יבי"א ט' או"ח נ').
מה עוד, שהתימנים, נמנעים מאכילת בשר רק בסעודה מפסקת, וכדינא דגמרא, וכפי שנפסק גם ברמב"ם.
כדכד כתב:ביליצר כתב:ראשית ,אינו סעודת מצוה,שו"ע או"ח תיט
לשון השו"ע שהזכרת: מצוה להרבות בסעודת ראש חודש.
אם כן איני מבין דברי מר שהוכיח ממקור היפך מה שכתוב בו
יהושעבנמי כתב:למה בסעודת מצווה כמו ברית וסיום מסכת מותר לאכול בשר בתשעת הימים, ובסעודת ראש חדש אסור
ביליצר כתב:כדכד כתב:ביליצר כתב:ראשית ,אינו סעודת מצוה,שו"ע או"ח תיט
לשון השו"ע שהזכרת: מצוה להרבות בסעודת ראש חודש.
אם כן איני מבין דברי מר שהוכיח ממקור היפך מה שכתוב בו
מצוה להרבות ודי בזה ללא קביעת סעודה מיוחדת לר"ח עיין שם במשנה ברורה,
ועיין בערוך השולחן וז"ל,
והתמיהא גדולה: למה לא נהגו אצלינו כלל בסעודת ראש חודש? וכל שכן כשחל ראש חודש בשבת, שאין עושין סעודה ביום ראשון? ושמא תפסו העולם כיון דבש"ס שלנו אין זכרון לזה. דהנה הפסיקתא שמנתה ראש חודש בהדי הוצאות דשבתות וימים טובים – ליתא בגמרא שלנו בריש פרק שני דביצה. וגם: הך דבן סורר ומורה משמע דעיבור החודש אין בה מצוה, שהרי קתני: אכל בחבורת מצוה, אכל בעיבור החודש – שמע מינה דזה לאו מצוה.
וגם רבינו הבית יוסף בספרו הגדול דחה כל ראיית הטור, עיין שם. ומכל מקום נכון לחוש לזה, אבל מה נעשה שיד הזמן קשתה עלינו? ומכל מקום המהדרים מוסיפין איזה מאכל בראש חודש, וכן בשבת ראש חודש מוסיפין תבשיל לכבוד ראש חודש.
עזריאל ברגר כתב:הפשטן כתב:שמש כתב:שנית, הספרדים אוכלים בשר בר"ח (ע' יבי"א ט' או"ח נ').
מה עוד, שהתימנים, נמנעים מאכילת בשר רק בסעודה מפסקת, וכדינא דגמרא, וכפי שנפסק גם ברמב"ם.
לא מדויק.
כאן התימנים נוהגים שלא כדברי הרמב"ם, שכתב בפירוש שנהגו לא לאכול בשר משבת חזון.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 34 אורחים