מיכאל1 כתב:מי שהתחיל בהיתר ונהיה אונן ר"ל האם שייך דין התחיל בהיתר?
שבטיישראל כתב:איני רואה דמיון
הבעיה הוא באכילת שתי תבשילים בסעודת המפסקת אחר חצות היום.
כך שאם כבר עבר חצות כבר נחשב לסעודה המפסקת ואסור לאכול שתי תבשילים.
פרי יהושע כתב:ולעניין מש"כ הרב מיכאל 1, הלא התחיל בהיתר מצינו רק במקומות כגון ער"פ וקודם המנחה וכדו', והסברא בזה שא"א לאסור שמא ימשך וכדו' אם התחיל כבר בהיתר שלא אסרו אלא לקבוע סעודה בזמן האיסור או סמוך אליו, אבל אם הגיע איזה איזה מאורע שאוסר עליו מאכל מסויים כגון אנינות, הלא מה שנאסר זה עצם המאכל, ולא הקביעות, ולכן אין ההיתר של התחיל בהיתר.
מיכאל1 כתב:פרי יהושע כתב:ולעניין מש"כ הרב מיכאל 1, הלא התחיל בהיתר מצינו רק במקומות כגון ער"פ וקודם המנחה וכדו', והסברא בזה שא"א לאסור שמא ימשך וכדו' אם התחיל כבר בהיתר שלא אסרו אלא לקבוע סעודה בזמן האיסור או סמוך אליו, אבל אם הגיע איזה איזה מאורע שאוסר עליו מאכל מסויים כגון אנינות, הלא מה שנאסר זה עצם המאכל, ולא הקביעות, ולכן אין ההיתר של התחיל בהיתר.
גם באירוע פתאומי מצאנו התחיל בהיתר, גבי אונן שעומד באמצע שמו"ע שנחלקו האחרונים אם ימשיך או לא.
ואל תשיבני משום ברכה לבטלה, שהרי באנו לנידונו הגדול של הריטב"א בחולין גבי נטילת ידים.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 5 אורחים