חד ברנש כתב:ואני שואל, האם חפצי לבוש וכיוצא באלו הם 'גנזים'? ממתי התורה קידשה את חפצי ומלבושי האדם? אילו היה מראה חידושי תורה של רב פלוני או צדיק אחר, זה היה גנזים אבל זה?!?!
ח''ל קאליסק כתב:''מקלו של רבי מאיר לימדני תורה''
קרבן העדה מסכת נדרים פרק ט הלכה א
מקלו של ר"מ היה בידי. כלומר משענתו של ר"מ היתה בידי שהיה תמיד נשען עליו וממנו למד דעה והשכיל:
פני משה מסכת נדרים פרק ט הלכה א
מקלו של ר"מ היתה בידי. להפלגת קדושתו ושבחו של ר"מ אמר כן א"נ הכונה משענתו של ר"מ שהיה נשען עליו תמיד ללמוד ממנו:
משוש דורים כתב:מה הענין להראות חפצים רוז'ינאים, דוקא לצאצא יריבם המושבע הרבי מסאנז.
אורי אגסי כתב:2. אין כיום שום סכסוך בין חצרות רוזין לסוגיהם לחצר צאנז.
תוכן כתב:ומה תאמר על אותם "נגידים" שאוספים כתבי יד, ומסרבים לאחרים להשתמש בהם או להעתיק אותם.
ועובדא ידענא בעשיר מופלג שהיו אצלו כתבי יד עתיקים רבים, ואחד הסוחרים המקורבים אליו ביקש להדפיס כמה מהם לרגל בר מצוה של בנו. הלה נתן לו רשות, ולאחר הבר מצוה התלונן העשיר בפי הסוחר שעכשיו הכתבי יד שוים פחות, כיון שנדפסו. הסוחר לא איבד עשתונותיו, והציע ל"נגיד" שישער כמה ירדו הכתבי יד מערכם, והוא הסוחר ישלם לו הפסדו. נתכרכמו פניו של העשיר, ושינה את הנושא. ולא ללמד על עצמו יצא אלא ללמד על הכלל כולו, או רובו...
איש_ספר כתב:האם ר' אברהם ראוי להערכה יותר משכנו אוסף הבולים?
הוא אכן ראוי להערכה על רוב צדקותיו לכלל ולפרט.
----
פחות מפריע לי שמייחסים קדושה לכיפה. בעיני הטרוטות זה משהו חסר משמעות, ואם זה מוסיף למישהו משהו, לבריאות.
כשאני רואה תואר כ"ק על אנשים שפעליהם לא ממש עולים בקנה אחד עם קדושה. (וקדושה לפני ש"י טבילות זה שבירת המידות), זה מקומם שבעתיים.
דרומי כתב:ואולי מן הראוי לכתוב בכותרת האשכול "לרציניים בלבד" או משהו דומה (בסגנון שעושים בפרסומי דירות), ואז יבינו שזה לא מיועד לכולם ותו לא מידי
איש_ספר כתב:האם ר' אברהם ראוי להערכה יותר משכנו אוסף הבולים?
הוא אכן ראוי להערכה על רוב צדקותיו לכלל ולפרט.
----
פחות מפריע לי שמייחסים קדושה לכיפה. בעיני הטרוטות זה משהו חסר משמעות, ואם זה מוסיף למישהו משהו, לבריאות.
כשאני רואה תואר כ"ק על אנשים שפעליהם לא ממש עולים בקנה אחד עם קדושה. (וקדושה לפני ש"י טבילות זה שבירת המידות), זה מקומם שבעתיים.
איש_ספר כתב:צודק הרב דרומי, שיש מקום לאשכולות גם אם לא כל בני החבורה מוצאים בהם טעם. ופשוט שכך הוא. ובכ"ז כדאי להזכיר את יעודי הפורום, הנרשמים בשורת תיאור כל פורום למינו. תמונות של אדמורי"ם מביטים ביארמולקעס, בודאי אינו אחד מהם.
בן ירושלים כתב:איש_ספר כתב:מישהו כאן כינה אותי גוי, מחול לו. ובכ"ז אני מרשה לעצמי לספר שאני נו"נ לצדיקים וחסידים מכמה ענפים, וכמה מזקני ע"ה ואשר בחיים עודנה הם מבני החסידים, ואני מכיר היטב את רגשי הקודש לחפצים ואת כל הרגשות שהם מעוררים בקרבם, שכולם סו"ס ממשיכים עליהם יראה ואהבה. (בבריתות הנערכות במשפחתינו, הסנדק או המברך מתעטף בטלית של ההוסיאטינר זצ"ל, מעזבון הסבא ע"ה, לעשות נח"ר לסבתא שתחי'). מה שהקפיץ אותי, זה התארים המחולקים בכזו הפקרות. ר' דב לנדא על ר' חיים גריינמן לא השתמש במילה קדוש; על ר' משה שמואל שפירא שמעולם לא הוסיף מלח לתבשילו, ולא ביקש מיושבי השולחן שיקרבו אליו דבר מה, לא כותבים הקדוש. אבל על אחרים, משתמשים בתארים ללא כל אבחנה וביקורת. ציינתי אולי כאן, שלפני איזה שנים התפרסם מאמר בהמודיע על צדיק מפורסם אחד מהדור השני או השלישי, ושוב נכתב משהו בסגנן זה: חמשה בנים הניח אחריו, ואין אנו יודעים עליהם דבר, ה"ה הרה"ק וכו' הרה"ק וכו' הרה"ק וכו'. ודפח"ח. ע"כ יאמרו המושלים, קדשה לשעתה, קדשה לעת"ל. וד"ל.
כמובן וכפשוט שלא אכנס לדיון לגופם של אנשים, וגם הנכתב עד עתה הוא כשלון שלי.
----
עדכונים
אשכול ישן, לקדושים אשר בארץ
דוגמא השקוה מגסות הרוח שנרמזה למעלה.
לשם האיזון, היום כל משגיח בישיבה קטנה הוא "הגה"צ". אם היה ר"מ היה מסתפק ב"הגאון", אבל כשהתחיל להעיר בחורים רבע שעה לפני התפילה הוא נהפך ל"צדיק".
עובדיה חן כתב:אני מוחה על הנאמר לעיל שאיש ספר הוא שונא חסידים . אינו נכון כלל וכלל. ולעצם תמיהתו צ"ע למה תואר "מרן" הוא הגאון הגדול לא מקפיץ אותו כ"כ.
בעניין האספנות מסופר על הגרשז"א ששאלו כמה שווה ירושלמי של הגאון מוילנא,והוא שאל האם ההגהות כבר נדפסו ? לתשובתם שכן,הוא אמר א"כ אין לזה ערך יותר מכל גמרא משומשת.. מאידך יש להמליץ על בגדי הכהונה שלא הלכו לפח אלא נדמה לי שהיו עושים מזה תשמישי קדושה כמו אבוקות בבית השואבה.
סיסטעם כתב:גיי לערן מיט א גוי ברטנורא.
ברוז כתב:איש_ספר כתב:האם ר' אברהם ראוי להערכה יותר משכנו אוסף הבולים?
הוא אכן ראוי להערכה על רוב צדקותיו לכלל ולפרט.
----
פחות מפריע לי שמייחסים קדושה לכיפה. בעיני הטרוטות זה משהו חסר משמעות, ואם זה מוסיף למישהו משהו, לבריאות.
כשאני רואה תואר כ"ק על אנשים שפעליהם לא ממש עולים בקנה אחד עם קדושה. (וקדושה לפני ש"י טבילות זה שבירת המידות), זה מקומם שבעתיים.
או..
סוף סוף...
ברים נחסם..
חייפענער הותש...
(אולי גם אני אחסם כעת)
ועוד רבים שאיני זוכר שמותם - שלא ידעו את נימוסי המקום, הובסו בשדה הקרב.
והיכן ימצא לו המנהל הנכבד מקום להביע שוב את שנאתו העזה לכל דבר שריח חסידות נודף ממנו.
ב"ה שעדיין נמצאו אנשים תמימים או שמא שכחו מנהג המקום, לתת מקום למנהלינו הנכבד.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 217 אורחים