רון כתב:אש משמים כתב:בתבונה כתב:1. לא קובעים מציאות על סמך רגשות
2. אין להם כל קשר לגבעות וכדו'
3. המעט שהכרתי יראי שמים באמת ושקדנים גדולים (לא באינטרנט)
מעניין שיש רב מפורסם, שמתפרסם בשמו השקפות כשלך למדן גדול, עם הרבה טעויות בבירור המציאות כולל בדברים שמפורסמים לכל, אולי לסמוך על הרגשות בבירור המציאות זה מביהמ"ד שלו.
1. כששורף לך האצבע מהאש אתה גם לא סומך על ההרגשה???
יש הרגשות שמעידות על המציאות יותר מכל דבר אחר.
2. אני מדבר על הדרך של החוג הנ"ל והגבעות הם חלק מהולכי אותה דרך.
3. אולי תחכים אותנו מי הם? הרי חסרים לנו היום אנשים גדולים כהחזו"א ושכמותו.
מה כל זה קשור לרגשות? רק צריך עינים לראות זה הכל!
האם מרן הגרא"מ שך דיבר משהו מענין הר הבית?
האם מרנן הגרש"ז והגריש"א דיברו משהו מהענין?
האם האם שאר פוסקי הדור שמהם נוטלים עיצה לכל השאלות בהלכה, דיברו משהו מהענין?
מרן הגר"ע יוסף ומרן הגרב"צ אבא שאול, ורבם הגר"ע עטיה דיברו משהו מהענין?
הרב מטישיבין, הגרצ"פ פרנק בקיצור אטו כי רוכלא וכו'?
אלא מה,
כנגדם עומדים מעתיקי השמועה ראשי אגודת קדושת ציון!
וכעת הבוחר יבחר זה הכל.
כמו הבדיחה של יהודה גליק ששבע מאות רבנים חתמו על עליה להר הבית.
משול הדבר לשבע מאות אברכים שיצא להם בסוגיא דלא כהחזו"א, נו נו שבע מאות כנגד אחד, לא?
זה סופה של השטחיות והרדידות!
משול הדבר לשבע מאות מוכרי באסטות שיטענו שתורת היחסות של איינשטין לא מסתדרת להם, נו נו שבע מאות כנגד אחד לא?.
דבריך אינם אלא ענן של טשטוש הדעת מוכר בסטה
האם מרנן הגרש"ז והגריש"א נהגו לדבר על כך שמחללים שבת בקיבוצים, האם ניתן להוכיח שמותר לחלל שבת בקיבוצים?
האם הרב מטישיבין, הגרצ"פ פרנק וכו' פעלו בלב לאחים או דברו על זה האם זה סימן שאסור לעסוק בפעילות של החזרה בתשובה?
האם הם מחקו את הסידור למשל "עד מתי עוזך בשבי ותפארתך ביד צר",
האם הם מחקו מהקינות
"זרה והעבר טמאה מביתך מלכי אליל כליל תחלוף ותקרא אנכי פינתי הבית", "מקום כהני נגשו ושם יתקדשו והן כעת רפסו המון כים רגשו נסבו על הבית".
"על רגשת מגדפיה בתוך משכן חצריה", "אוי לי אם אדום וערב קננו בקנייך"....
איך יהודי יכול להעלות על דעתן שגדולי ישראל רוצים שיהיו מסגדים במקום המקדש?
למה אתה לא הולך אחורה למה לא ציינת את רבי עקיבא אייגר למשל האמוראים התנאים או את משה רבינו?
האם אין ספק שהרב שך והסטייפלר כתבו לחשוש שלא לעלות להר הבית מחשש חילול ה' שיגרם שיעלו אחרים בטומאה.
לגבי העלייה להר הבית כעת באים תלמידי חכמים שברור להם
א. שכיום החשש הנ"ל פחת מאוד,
ב. היות שתכלת הפורפורא מוכחת אפשר לחדש את העבודה ואולי לכה"פ את הדלקת והטבת המנורה.
העבודה אחד מהעמודים שהעולם עומד עליהם,
מובן שקשה להתמודד עם הטענות החזקות, אבל הטענות שהוזכרו כאילו מקום המקדש וחידוש העבודה לא מעניינות את גדולי ישראל רק מגחיכות את הצד הזה לשווא.
כן יש לומר שמקסימום מדובר בהשתדלות, והעיקר הוא שהגזרה אמת ועודף החריצות שקר ולכן העיקר לחידוש העבודה הוא התשובה וביטול שנאת חנם ולשה"ר, להתכונן שנהיה מוכנים לימוד הלכות קדשים וטהרות כולל בירור אופן אפיית לחם הפנים בצורה מעשית לגמרי שנהיה מוכנים לעבודה, והרבה תפילה לגאולה.
היה כן מקום לטוען לדון האם מדובר בהשתדלות סבירה שמחויבת או שמדובר בהשתדלות רחוקה .