בגמ' בירושלמי סוף תענית איתא שברכה רביעית של ברהמ"ז נתקנה ביבנה על הרוגי ביתר. והיא ברכת הטוב והמטיב.
ובמשנה פרק תשיעי דברכות איתא שעל הבשורות הטובות אומר "ברוך הטוב והמטיב".
מדוע שתי הברכות הללו נקראות באותו שם? יש איזה קשר ביניהן?
סגי נהור כתב:ודאי, נוסח ברכת הטוב והמיטיב בברהמ"ז מתחילה לא היה אלא "בא"י הטוב והמיטיב", ראה טור או"ח ריש סי' קפט ועוד.
חרסון כתב:קושייתו היא רק למחלקים כין ההשגחה על כללות האומה להשגחה על פרטים. כי לכא' לא שנא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 314 אורחים