ישא ברכה כתב:בעז"ה
איך שכחת את הפפירוס המפורסם 'פפירוס איפוור' שיש בו כמה וכמה דברים דומים לסיפורי התורה על מכות דם דבר בכורות הפיכת היוצרות [העבד שולט על אדונו],
על התיארוך שלו יש חילוקי דעות, יזכר לטוב עמונאל וילקובסקי [בענין זה] שיישב את התיארוך. [באופן כללי תיארוך הכרנולגיה המצרית עומד על כרעי תרנגולת, כמו חלקים נכבדים במדעי ההיסטוריה והאריכאולגיה. מהשערות בעלמא יכולים לבנות תאוריות שלימות, שאפשר להציע אפשרויות שונות].
אישצפת כתב:בספר ארכיאולוגיה תנכי"ת של הרב זמיר כהן הוא מפנה לספרים רבים מאומות העולם שמספרים על ניסי התורה
ישא ברכה כתב:איך שכחת את הפפירוס המפורסם 'פפירוס איפוור' שיש בו כמה וכמה דברים דומים לסיפורי התורה על מכות דם דבר ברד בכורות הפיכת היוצרות [העבד שולט על אדונו],על התיארוך שלו יש חילוקי דעות, יזכר לטוב עמונאל וילקובסקי [בענין זה] שיישב את התיאוך. [באופן כללי תיארוך הכרנולגיה המצרית עומד על כרעי תרנגולת, כמו חלקים נכבדים במדעי ההיסטוריה והאריכאולגיה. מהשערות בעלמא יכולים לבנות תאוריות שלימות, שאפשר להציע אפשרויות שונות].
שייף נפיק כתב:ספר אמת מארץ תצמח למוהר"ר רבי יואל שוורץ שליט"א מביא הרבה דוגמאות. קחנו משם.
הגיונות כתב:ישא ברכה כתב:איך שכחת את הפפירוס המפורסם 'פפירוס איפוור' שיש בו כמה וכמה דברים דומים לסיפורי התורה על מכות דם דבר ברד בכורות הפיכת היוצרות [העבד שולט על אדונו],על התיארוך שלו יש חילוקי דעות, יזכר לטוב עמונאל וילקובסקי [בענין זה] שיישב את התיאוך. [באופן כללי תיארוך הכרנולגיה המצרית עומד על כרעי תרנגולת, כמו חלקים נכבדים במדעי ההיסטוריה והאריכאולגיה. מהשערות בעלמא יכולים לבנות תאוריות שלימות, שאפשר להציע אפשרויות שונות].
דברי ד"ר וילקובסקי הובאו בספרו 'חוזים בכוכבים וחופרי קברים', עמ' 32. ובאתר של שולמית וליקובסקי, בתו של ד"ר עמנואל וליקובסקי, יש חומר רב ארכאולוגי רב והתאמתו לתנ"ך.
כמו כן, כמדומני ברור שקראתי בעבר שבכתבים המצריים יש עדויות על אמחתפ שהיה משנה למלך, והתיאור שם דומה מאוד בפרטים רבים על יוסף ותקופתו. ואם זיכרוני איננו מאכזבני אזי יש מאמר ארוך בנושא מדוד קליינר.
בעניין זה ראוי גם להזכיר את 'מצבת מרנפתח' המפורסמת.
ישא ברכה כתב:מצבת מרנפתח המפורסמת אין בה שום איכור לניסים שהיו, אלא שהיה קבוצה ששמה ישראל, [ואגב גם זה לא בטוח, יש שם מילה שרוב החוקרים כך מפרשים אותה, אבל יש חולקים].
הגיונות כתב:ישא ברכה כתב:איך שכחת את הפפירוס המפורסם 'פפירוס איפוור' שיש בו כמה וכמה דברים דומים לסיפורי התורה על מכות דם דבר ברד בכורות הפיכת היוצרות [העבד שולט על אדונו],על התיארוך שלו יש חילוקי דעות, יזכר לטוב עמונאל וילקובסקי [בענין זה] שיישב את התיאוך. [באופן כללי תיארוך הכרנולגיה המצרית עומד על כרעי תרנגולת, כמו חלקים נכבדים במדעי ההיסטוריה והאריכאולגיה. מהשערות בעלמא יכולים לבנות תאוריות שלימות, שאפשר להציע אפשרויות שונות].
דברי ד"ר וילקובסקי הובאו בספרו 'חוזים בכוכבים וחופרי קברים', עמ' 32. ובאתר של שולמית וליקובסקי, בתו של ד"ר עמנואל וליקובסקי, יש חומר רב ארכאולוגי רב והתאמתו לתנ"ך.
כמו כן, כמדומני ברור שקראתי בעבר שבכתבים המצריים יש עדויות על אמחתפ שהיה משנה למלך, והתיאור שם דומה מאוד בפרטים רבים על יוסף ותקופתו. ואם זיכרוני איננו מאכזבני אזי יש מאמר ארוך בנושא מדוד קליינר.
בעניין זה ראוי גם להזכיר את 'מצבת מרנפתח' המפורסמת.
הגיונות כתב:שייף נפיק כתב:ספר אמת מארץ תצמח למוהר"ר רבי יואל שוורץ שליט"א מביא הרבה דוגמאות. קחנו משם.
הספר קיים במאגרי האוצר.
מצאתי ברשת את החוברת 'היסטוריה, ארכאולוגיה ותנ"ך' והיא מצורפת כאן (וראו שם בנספח למקורות נוספים).
בן מיכאל כתב:מי זה דוד קליינר? - אשמח לאם תוכל להעלות את המאמר שלו.
באסטלת מרנפתח רק מוזכר השם ישראל, לא יותר זה.
בן מיכאל כתב:אודה מאד אם מישהו יעלה את החוברת הנפלאה של גלפז ופלר "יציאת מצרים מציאות או דמיון" בו הביאו ממצאים רבים ומעניינים.
הגיונות כתב:בן מיכאל כתב:אודה מאד אם מישהו יעלה את החוברת הנפלאה של גלפז ופלר "יציאת מצרים מציאות או דמיון" בו הביאו ממצאים רבים ומעניינים.
אין לי את החוברת ברשותי, אך יש תחת ידי מאמר ביקורות על החוברת שהתפרסם ב'קתדרה' ומאמר נוסף שהתפרסם ב'הארץ'.
מה שנכון נכון כתב:זו לא חוברת, אלא ספר בהוצאת שוקן. ואלו לא שני מחברים, אלא גברת אחת.
בן מיכאל כתב:הגיונות כתב:בן מיכאל כתב:אודה מאד אם מישהו יעלה את החוברת הנפלאה של גלפז ופלר "יציאת מצרים מציאות או דמיון" בו הביאו ממצאים רבים ומעניינים.
אין לי את החוברת ברשותי, אך יש תחת ידי מאמר ביקורות על החוברת שהתפרסם ב'קתדרה' ומאמר נוסף שהתפרסם ב'הארץ'.
אשמח אם תעלה אותם. תודה.
אשמח כמובן אם מישהו יוכל להעלות אותה.
ההוא גברא כתב:אתה צריך לשים לב מה דומה ומה ראיה.
לא בכל מקום שהגויים סיפרו סיפורים דומים זו ראיה.
כנראה תלוי בציבור, אבל יש אנשים שדברים כאלה אינם מחזקים אותם.
דוגמא לראיות שמחזקות אנשים כמוני: המזבח בהר עיבל כולל כבשים קטנים לסובב ויסוד, שלא נזכרו בכל דברי התנאים עד שבא האמורא רב יהודה ולימדנו, לא בשם רב ושמואל. מצאנו כאן דברי אמורא לא בשם רבו והם מסורת איש מפי איש עד תלמידי משה רבנו. (כבש לסובב היה אפשר להכריח מסברא, כי יש כמה עבודות על הסובב ואי אפשר להגיע לשם בלי כבש, אבל כבש ליסוד אף עכשו איני יודע מה צורך בו, מתי כהן עומד על היסוד? ובהר עיבל לכאורה לא הקריבו עולת העוף וגם כבש לסובב לא צריך, וכנראה הוא חלק מדין כבש המעכב את המזבח).
ההוא גברא כתב:
דוגמא לראיות שמחזקות אנשים כמוני: המזבח בהר עיבל כולל כבשים קטנים לסובב ויסוד, שלא נזכרו בכל דברי התנאים עד שבא האמורא רב יהודה ולימדנו, לא בשם רב ושמואל. מצאנו כאן דברי אמורא לא בשם רבו והם מסורת איש מפי איש עד תלמידי משה רבנו. (כבש לסובב היה אפשר להכריח מסברא, כי יש כמה עבודות על הסובב ואי אפשר להגיע לשם בלי כבש, אבל כבש ליסוד אף עכשו איני יודע מה צורך בו, מתי כהן עומד על היסוד? ובהר עיבל לכאורה לא הקריבו עולת העוף וגם כבש לסובב לא צריך, וכנראה הוא חלק מדין כבש המעכב את המזבח).
יאיר כתב:הבעיה שיציאת מצרים היתה לפני 3300 שנה ולא לפני 1500 שנה..
מָרוֹקַאִי זן חזו''א כתב:לאחרונה נמצאה מגילה כתובה בכתב חרטומים, (על מחברת חשבון תוצרת הארץ), מדענינו הדגולים שבדקו את המגילה,
גירדו בפדחתם המקורחת וקבעו: שהיא עתיקת יומין בת אלפי שנים, ויש לייחסה לפרעה אָמַמְמְנְנְחוֹתָתפְפְּפְּ מרנפּתח רעמסס טְרָלָלָלָלָה השלישי.
ובמגילה כתב טְרָלָלָלָלָה הנ"ל: .... את מה שגירד לו בבטן באותה שעה...
אקוה שהנמשל מובן...
עמרם כתב:לא הבנתי מה רואים כאן.
קמצן_קדוש כתב:אתם צריכים לתאם ביניכם את כל תיעודי מלכי מצרים לעשר המכות כי הבאתם קצת יותר מידי מלכים..
אני לא כ"כ בטוח האם זה קשור; בספר חי עולם (למרן הקה"י) מזכיר איזשהו מסמך סיני עתיק ובו מוזכרים כל ליקויי החמה והלבנה שהיו מעולם.
והחוקרים כשעברו על המסמך גילו שכל תיעוד במסמך ששייך לאלפי השנים האחרונות הוא נכון, וכל שאר התיעוד שקודם לחשון בריאת העולם היהודי הוא אינו נכון.
ועכשיו מצאתי זה>> (מצורף)
בן מיכאל כתב:כתובת מכנתילת עג'רוד (חמישים ק"מ דרומית מקדש ברנע)...
צופר הנעמתי כתב:בן מיכאל כתב:כתובת מכנתילת עג'רוד (חמישים ק"מ דרומית מקדש ברנע)...
הפעם הגזמת.
בן מיכאל כתב:צופר הנעמתי כתב:בן מיכאל כתב:כתובת מכנתילת עג'רוד (חמישים ק"מ דרומית מקדש ברנע)...
הפעם הגזמת.
לפחות אתה אומר שעד עכשיו לא...
מה הבעיה?
צופר הנעמתי כתב:מה הרעיון לצטט כאן משירי הבעל (ואיך הם "עדויות חיצוניות לניסי התורה")?????
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 199 אורחים