טריד בגירסיה כתב:בירושלמי כת"י ליידן תמיד מופיע קודם פרק שלם של משניות ואחריו "סליק פירקא", ורק אחריו הגמ' (אבל יש חלוקה למשניות ע"י אותיות).
כמדומני שכ"ה גם בחלק מכתה"י של הבבלי.
טריד בגירסיה כתב:בירושלמי כת"י ליידן תמיד מופיע קודם פרק שלם של משניות ואחריו "סליק פירקא", ורק אחריו הגמ' (אבל יש חלוקה למשניות ע"י אותיות).
מצינו שחיבר רב אשי במסכת שבת כ"ד פרקים
חיים כתב:התיחסות מעניינת לחלוקת המשניות מצאתי בקרבן נתנאל על הרא"ש עירובין (פרק ד, יג אות צ).
התוספות (מט, ב ד"ה ואמר שביתתי) כתבו על דברי המשנה "ואמר שביתתי במקומי", שאין צריך אמירה. והמלה "אמר" נאמרה אגב הרישא או אגב הסיפא (עיי"ש).
הרא"ש מביא את הדברים אך מציין שהמלה "אמר" נאמרה אגב הסיפא, ואינו מזכיר את האפשרות שהיא נאמרה אגב הרישא.
הקרבן נתנאל מפרש שהדבר תלוי בהבדלי גרסאות הקשורות לחלוקת המשניות ז"ל: "... ובתוס' דהא דקתני "ואמר" איידי רישא... משום דאינהו הוי גרסי מתני' בחדא, אבל הרי"ף ורבינו (הרא"ש) חלקו מתני' בתרתי , לכך תי' משום דבעי למיתנא בסיפא" עכ"ל.
לא ברור לי אם הקרבן נתנאל אכן סובר שלא מתרצים תירוץ של "איידי" בשתי משניות המחולקות זו מזו, יתכן שגם לדעתו אפשר לומר איידי דרישא אפילו ממשנה קודמת, אלא שהרא"ש העדיף להביא "איידי" רישא אגב סיפא מאותה משנה, על פי סדר חלוקת המשניות שהיתה לפניו, אבל זה נראה דוחק.
פלתי כתב:פרק בתרא דזבחים בגמרא כל הפרק במשנה אחת.
אשר ברא כתב:ברבינו בחיי (שמות לא, יח) כותב שמצינו שחיבר רב אשי במסכת שבת כ"ד פרקים
והרה"ק ר' שלום משאץ מדייק בהגהותיו שלדעת רבינו רב אשי הוא שחילק את המשניות לפרקים, והוא פלאי.
איש רגיל כתב:כבר נידון בעבר: http://www.otzar.org/forums/viewtopic.p ... 7%95%D7%AA
איש רגיל כתב:אשכול נוסף בעניין: http://www.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=7&t=15742
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 453 אורחים