ברזלים כתב:מהטעם שבמציאות העופות לא דורסים אפשר להסתפק באכילת העופות שלנו.
יהושעבנמי כתב:בדרכי תשובה מובא שאלה על עוף שאין לו נוצות בצאוורו וכתב שאין זה שינוי שצריך מסורת, ולפי זה מסתבר שגם שערות בצאוור לא נחשב מין אחר שנצריך מסורת, גם אם זה ספק שינוי יש לומר שאין צריך מסורת כמו שהביא בדרכי תשובה שאם יש ספק מסורת יש לסמוך על הסימנים כיון שמה שצריך מסורת היא רק חומרה שנהגו ובפרט בזה שיש הרבה טוענים שיש על זה מסורת
[/quote]פעלעד כתב:אורי אגסי כתב:עוד שאלה,
הגרמ"ש קליין למשל נמצא כעת בשווייץ, ולא המתין לחזור לארץ לראות שוב פעם בעיניו את העופות בלול במושב תעוז ולשמוע את דברי השוחטים והרבנים שטוענים שהוא שונה מהבלאדי בשינויים גדולים.
למה לא לבדוק שוב לפני שכותבים מכתב תגובה להרב לנדא?
אני גם לא חושב שהגרמ"ש קליין טוען שהראו להרב וואזנר את כל הממצאים וסיפרו לו שיש כמה זיני בראקל וחלק מוכלאים וכו' וזה לא מוכלא והוא זיהה ואמר שכך בדיוק היו נראים העופות בילדותו, אני חושב שהראו לו את העוף ואמר שזה מזכיר את הבלאדי הרגיל, ותו לא, ואף אחד לא התחיל להראות לו את כל השינויים שהמבינים בשחיטה מצאו כעת. (אחרי הכל לא הרב קליין ואפילו לא הרב וואזנר התעסקו עם עופות וכשרות עופות יום יום)
בשביל מה צריך לראות שוב את הבראקל בתעוז אחרי שראה את הבראקל בביתו ובמקומות אחרים?
הבראקל בתעוז שונה מהבראקל בב"ב או בשווייץ?
אלו ממצאים בדיוק הם הראו להרב וואזנר אתה לא יודע בדיוק כמו שאני לא יודע, אבל הם מספיק חכמים לא לפרסם את כל המחקרים שלהם בנושא כמו שאף צד לא מפרסם פרטים כאלה מסיבה פשוטה וד"ל
פעלעד כתב:פרי יהושע כתב:אליעזר בלוי כתב:השאלה אם על המדקדקים הנל גם להפסיק מלאכול ביצים
שמעתי שעל התנגולות שמגדלים מהם ביצים אין חששות לכו"ע?.
אבל אם כבר מדברים בעיני מי שכבר רוצה להחמיר ראוי יותר שיחמיר על צער בעלי חיים.
הבנתי שעל ביצים לא צריך מסורת.
מה הקשר צעב"ח כאן?
תפתח אשכול חדש על הנושא..ץ
פרי יהושע כתב:איש_ספר כתב:כפי שפורסם התרנגולים שבתעשיית הביצים הינם זן אחר (איטלקי) ואינם אותם תרנגולים הנאכלים ולא עליהם יצא הערעור.
שאלת תם. אם כך למה לא ניקח זן זה ונגדל אותו, ותשקוט הארץ.
ברזלים כתב:תודה. אבל איך שייך במציאות להשגיח על כל חומרי הגלם. יתכן שפתאום במפעל אחד של גוים יחליטו שמשנים התרכובת של חומרי הגלם בשביל להשביחו האם כל הזמן עורכים בדיקות מעבדה שלא נעשה שינוי בתרכובות.
מחולת המחנים כתב:להגר"ש וואזנר היו ב"ה בנים ותלמידים רבים מורי הוראה בישראל, מתוכם היחיד שמוסר עדות זו בשמו הוא רבי משה שאול קליין, היכן שאר בניו ותלמידיו? (בנו ממלא מקומו רבי חיים וואזנר, בנו רבי בן ציון וואזנר, בנו רבי אברהם יעקב וואזנר, חתנו רבי אברהם יעקב איצקוביץ, וגדולי תלמידיו: רבי יעקב מאיר שטרן, רבי שמואל אליעזר שטרן ועוד.
פרי יהושע כתב:איש_ספר כתב:כפי שפורסם התרנגולים שבתעשיית הביצים הינם זן אחר (איטלקי) ואינם אותם תרנגולים הנאכלים ולא עליהם יצא הערעור.
שאלת תם. אם כך למה לא ניקח זן זה ונגדל אותו, ותשקוט הארץ.
שלמה בן חיים כתב:פעם שלח הגאון ר' חיים נאה עם מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א שיאמר לדודו החזון איש שיעזוב את ענין השיעורים כי הוא לא מומחה לזה ושיתעסק עם שאר חלקי התורה.
החזון איש ענה לו, שהתורה היא איננה רפואה, אין מומחה לשחיטה ומומחה למראות דמים ומומחה לבשר בחלב ומומחה ל... התורה כולה אחת היא, ומי שהוא תלמיד חכם ויודע ללמוד סוגיא ולהכריע, יכול ללמוד כל נושא היטב ולהכריע בו.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:כפי שהבנתי, הכלאה פירושו ששמים את העופות בכלא, ומקוים שיהיה פה שידוך.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אוחזים כבר בדף אחד עשר, וטרם שמעתי שום שמץ פקפוק על העופות הישנים, רק ש׳כו"ע מודי שיש בעיא". מי הם הכו"ע? למה לאסור?
כפי שהבנתי, הכלאה פירושו ששמים את העופות בכלא, ומקוים שיהיה פה שידוך. אז מה? חוששים לזרע האב אינו אלא ספק, כמו"ש הרמב"ם, וגם איסור עוף שאין עליה מסורת אינה יכולה להיות יותר מספק. מה בדיוק הבעיא? השבט הלוי נראה לי מפוקפק ביותר, שהביא את החת"ס ולא דן בה בפרטיות. כך שכפה"נ העופות הישנים מותרות.
ועל העופות החדשים נראה שדי לנט מסורת השוחטים, ושניהם מותרים, ויאכלו ענוים וישבעו, והנלע"ד כתבתי.
אולי י"ל שבשעת הדחק יש להחמיר, ולא יותר.
דודי צח כתב:במסגרת הקינה שלי, הנני מתכוין גם לגדולי תלמידי חכמים - שמתחלקים לקבוצות, כמו למשל רבי דוד שמידל - שקיבל 'מכתב' מרבי חיים רבינוביץ, שהוא ישפיע על רבי טוביה ווייס. מדובר אפוא ב3 תלמידי חכמים, שידועים כקואליציית-השלושה בנוגע לקברי גולבנציץ וכדומה. כך שיש כאן מקום תימה, איך נתאחדו כוחות, בפרט בעניין שאף אחד מהם אינו נחשב ל'מרא-דשמעתתא' כמו למשל לעניין קברים.
עוד טענה מעניינת שמעתי, כי יש זועקים על העוול לאסור מחמת ספק כלשהו, בו בזמן שמושקעים בו כמה מיליונים על ידי גבירים ועסקנים, ומדובר בהפסד ממון ישראל. אך בנוסף למה שיש להשיב על טענה מוזרה זו - הנה הקואליצייה הנ"ל לחמו כנגד הבנייה בבית שמש, מחשש קברים, בו בזמן שמאות אנשים פשוטים, לא גבירים ולא עסקנים, הפסידו מאות אלפי שקלים. והם מתעלמים מהם, אף שלצד המתירים עומדים הגר"מ שטרנבוך והגר"מ שפרן וחלק מביד"צ עדה החרדית.
יש כאן אפוא דברים מוזרים, איך מתאחדים הכוחות והקואליציות הטבעיות, והתמיהות כמובן לשני הצדדים, מדוע כשהגר"מ שטרנבוך אוסר, הרי סטמאר אהרוני מצטרף עמו כאילו באופן טבעי. וכאשר חזונ-אישניק אחד מתיר, ממילא כל החזונאישניקים אחריו.
התורה נמסרה למפלגות? רבונו של עולם
דודי צח כתב:במסגרת הקינה שלי, הנני מתכוין גם לגדולי תלמידי חכמים - שמתחלקים לקבוצות, כמו למשל רבי דוד שמידל - שקיבל 'מכתב' מרבי חיים רבינוביץ, שהוא ישפיע על רבי טוביה ווייס. מדובר אפוא ב3 תלמידי חכמים, שידועים כקואליציית-השלושה בנוגע לקברי גולבנציץ וכדומה. כך שיש כאן מקום תימה, איך נתאחדו כוחות, בפרט בעניין שאף אחד מהם אינו נחשב ל'מרא-דשמעתתא' כמו למשל לעניין קברים.
עוד טענה מעניינת שמעתי, כי יש זועקים על העוול לאסור מחמת ספק כלשהו, בו בזמן שמושקעים בו כמה מיליונים על ידי גבירים ועסקנים, ומדובר בהפסד ממון ישראל. אך בנוסף למה שיש להשיב על טענה מוזרה זו - הנה הקואליצייה הנ"ל לחמו כנגד הבנייה בבית שמש, מחשש קברים, בו בזמן שמאות אנשים פשוטים, לא גבירים ולא עסקנים, הפסידו מאות אלפי שקלים. והם מתעלמים מהם, אף שלצד המתירים עומדים הגר"מ שטרנבוך והגר"מ שפרן וחלק מביד"צ עדה החרדית.
יש כאן אפוא דברים מוזרים, איך מתאחדים הכוחות והקואליציות הטבעיות, והתמיהות כמובן לשני הצדדים, מדוע כשהגר"מ שטרנבוך אוסר, הרי סטמאר אהרוני מצטרף עמו כאילו באופן טבעי. וכאשר חזונ-אישניק אחד מתיר, ממילא כל החזונאישניקים אחריו.
התורה נמסרה למפלגות? רבונו של עולם
דודי צח כתב:במסגרת הקינה שלי, הנני מתכוין גם לגדולי תלמידי חכמים - שמתחלקים לקבוצות, כמו למשל רבי דוד שמידל - שקיבל 'מכתב' מרבי חיים רבינוביץ, שהוא ישפיע על רבי טוביה ווייס. מדובר אפוא ב3 תלמידי חכמים, שידועים כקואליציית-השלושה בנוגע לקברי גולבנציץ וכדומה. כך שיש כאן מקום תימה, איך נתאחדו כוחות, בפרט בעניין שאף אחד מהם אינו נחשב ל'מרא-דשמעתתא' כמו למשל לעניין קברים.
עוד טענה מעניינת שמעתי, כי יש זועקים על העוול לאסור מחמת ספק כלשהו, בו בזמן שמושקעים בו כמה מיליונים על ידי גבירים ועסקנים, ומדובר בהפסד ממון ישראל. אך בנוסף למה שיש להשיב על טענה מוזרה זו - הנה הקואליצייה הנ"ל לחמו כנגד הבנייה בבית שמש, מחשש קברים, בו בזמן שמאות אנשים פשוטים, לא גבירים ולא עסקנים, הפסידו מאות אלפי שקלים. והם מתעלמים מהם, אף שלצד המתירים עומדים הגר"מ שטרנבוך והגר"מ שפרן וחלק מביד"צ עדה החרדית.
יש כאן אפוא דברים מוזרים, איך מתאחדים הכוחות והקואליציות הטבעיות, והתמיהות כמובן לשני הצדדים, מדוע כשהגר"מ שטרנבוך אוסר, הרי סטמאר אהרוני מצטרף עמו כאילו באופן טבעי. וכאשר חזונ-אישניק אחד מתיר, ממילא כל החזונאישניקים אחריו.
התורה נמסרה למפלגות? רבונו של עולם
פרשנדתא כתב:אכיר תודה למי שישכיל אותי
אם הבראקל הינו כמו הבלאדי למה היה צריך להביא את הדומה בהשקעה רבה מחו''ל כשאפשר היה לקחת מיד את הבלאדי המקורי ושלום על ישראל
הצעיר באלפי כתב:מישהו יודע מה דעת הרב רובין מבד"ץ מהדרין ברחובות בנוגע לעוף הבראקל ??
עתניאל בן קנז כתב:ובזה הם נפלו בפח, שהם מצאו זן 'מקורי' מבלגיה/הולנד, שלך תדע איזה מסורת יש לו.
[זאת ועוד, הגמגומים שלהם - של המתירין - בהתחלה. בתחילה שיש לו מסורת מקהילות בלגיה. ואח"כ משוחטים באירופה. ולבסוף נתגלה האמת שבעצם מדובר במין זר בקהילותינו, אלא שהדמיון ל'בלאדי' הוא בעצם סיבה להכשיר, שהמסורת לזה מועילה גם לזה. כל זה לא הוסיף אמינות לדבריהם...
ברזלים כתב:א"כ מדוע לא קמים כל ההכשרים המהודרים ולא שוחטים העופות הבדויים והאוקראיניים. ובא לציון גואל.
ברזלים כתב:א"כ מדוע לא קמים כל ההכשרים המהודרים ולא שוחטים העופות הבדויים והאוקראיניים. ובא לציון גואל.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 675 אורחים