יזל מדליו כתב:אני מחפש ואוסף הסברים על דרך האגדה [לא ההלכה] למה יש ומה המהות של שני הימים של ראש השנה ?
שש ושמח כתב:מי אמר שלכל דבר שיש לו הסבר ברור ע"פ הנגלה וההלכה יש עוד הסברים ע"ד האגדה?
יזל מדליו כתב:אני מחפש ואוסף הסברים על דרך האגדה [לא ההלכה] למה יש ומה המהות של שני הימים של ראש השנה ? [ידוע לי על פירושם של א. הנצי"ב ב. הרב דסלר. אך אני מחפש עוד פירושים.]
בתודה מראש.
דרומי כתב:באופן כללי, היום הראשון הוא ענין של דינא קשיא, והיום השני דינא רפיא.
והדבר מתבטא גם בימי השבוע, שהיום הראשון אינו יכול לחול בימי אד"ו, שהם ימים שלפי הקבלה שייכים לחסד, והיום השני כן יכול לחול בהם, משום שהיום השני יש בו יותר חסד.
ומסופר על צדיקים שביום הראשון - ובפרט בלילה הראשון - היו יותר באימה וכו' מאשר ביום השני
דרומי כתב:באופן כללי, היום הראשון הוא ענין של דינא קשיא, והיום השני דינא רפיא.
והדבר מתבטא גם בימי השבוע, שהיום הראשון אינו יכול לחול בימי אד"ו, שהם ימים שלפי הקבלה שייכים לחסד, והיום השני כן יכול לחול בהם, משום שהיום השני יש בו יותר חסד.
ומסופר על צדיקים שביום הראשון - ובפרט בלילה הראשון - היו יותר באימה וכו' מאשר ביום השני
דרומי כתב:באופן כללי, היום הראשון הוא ענין של דינא קשיא, והיום השני דינא רפיא.
והדבר מתבטא גם בימי השבוע, שהיום הראשון אינו יכול לחול בימי אד"ו, שהם ימים שלפי הקבלה שייכים לחסד, והיום השני כן יכול לחול בהם, משום שהיום השני יש בו יותר חסד.
ומסופר על צדיקים שביום הראשון - ובפרט בלילה הראשון - היו יותר באימה וכו' מאשר ביום השני
קראקובער כתב:דרומי כתב:באופן כללי, היום הראשון הוא ענין של דינא קשיא, והיום השני דינא רפיא.
והדבר מתבטא גם בימי השבוע, שהיום הראשון אינו יכול לחול בימי אד"ו, שהם ימים שלפי הקבלה שייכים לחסד, והיום השני כן יכול לחול בהם, משום שהיום השני יש בו יותר חסד.
ומסופר על צדיקים שביום הראשון - ובפרט בלילה הראשון - היו יותר באימה וכו' מאשר ביום השני
ובני ארץ ישראל שנהגו רק יום אחד עד תקופת הגאונים (וכן דעת בעל המאור) היה להם דין יותר קשה?
שש ושמח כתב:דיברתי על אגדה, ולא על נסתר.
שש ושמח כתב:[גם לגבי נסתר לא מובן, וכי דבר שיש לו רק טעם ע"פ נגלה לא כתבתו התורה? אבל בנסתר ל"ש כ"כ לשאול שאלות הגיוניות, ו[לכן ]זה לא מתחומי ההתעניינות שלי].
סגי נהור כתב:...
זכותך לבחור לך את תחומי התעניינותך כחפצך, אבל במקרה זה באת להלין על מי שכן התעניין וביקש הסבר.
סגי נהור כתב:רחמנא ליצלן מהאי דעתא.
...
אינני בא לדון או להתווכח על הדבר, אלא רק שלא להשאיר הודעה כזו בלא תגובה.
שש ושמח כתב:יזל מדליו כתב:אני מחפש ואוסף הסברים על דרך האגדה [לא ההלכה] למה יש ומה המהות של שני הימים של ראש השנה ?
ואני מחפש הסברים על דרך ההגיון, ומקורות, מי אמר שלכל דבר שיש לו הסבר ברור ע"פ הנגלה וההלכה יש עוד הסברים ע"ד האגדה?
[משום מה נזכרתי בא' שהק' למה הוצרך הקב"ה לברוא את חוה שתהא עזר כנגדו לאדם, הרי ידוע שתאומות נולדו עם קין והבל, והיה יכול לשאתם? ותי' דאדה"ר קיים כל התורה וכו'. וכששאלוהו, הרי התאומות נולדו מחוה, אמר, זה עוד תירוץ...]
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 33 אורחים