רבינו איש ספר העיר באשכול viewtopic.php?f=30&t=1679 שלכאו' לא מצאנו את חומרת הגרי"ז להקשיב מתחילת תפילת המוספים אלא להסוברים שהיחיד מברך ז' ברכות, אבל לא להסוברים שהיחיד מברך ט' כדקיי"ל.
והנה, הראני ידידי לדברי המאירי, שמשמע ממנו שיש קפידא להקשיב לש"ץ מתחילת התפילה, אע"פ ששיטתו שגם היחיד מברך ט':
"...שאר העם הואיל ונפטרו בתקיעות שמיושב ואין חיוב ליחיד בתקיעות שעל סדר ברכות כלל אם רוצה זה לעשות עצמו יחיד אף על פי שהוא בצבור ואין דעתו לחייב עצמו בתקיעות שעל סדר ברכות איני רואה גערה בכך, ואם רוצה להיות מכלל הצבור למנין ולקבל עליו חיוב תקיעות שמעומד אף הוא אסור להשיח אא"כ לצורך המצוה, אלא שלבי נוקפי לומר שאף לזה אין עליו חיוב שתיקה אלא משיתחיל שליח צבור בתפלת המוסף והוא שאני אומר שברכות אלו ר"ל מלכיות זכרונות ושופרות ברכות שופר הן ואפילו לא תקען רצופות ויוצא באלו אינו צריך לברכת שופר כלל וא"כ הרי אלו ברכה אחרת לשופר ואין חיוב שתיקה קודם להן, ואף על פי שאין ברכות מעכבות את התקיעות הרי ברכות קריאת שמע כיוצא בהן שאין ברכות קריאת שמע מעכבות זו את זו ולא קריאת שמע את הברכות ואעפ"כ ברכות של קריאת שמע הן ואין צריך לברכה אחרת וכן באלו ואחר שכן אין תקיעות שמעומד נכללות בברכת אותן שמיושב ומותר להשיח עד שיתחיל שליח צבור בתפלת המוסף כך נראה לי ברור אלא שרבים חולקים עלי.
ומבואר דהא מיהת משיתחיל ש"צ התפילה אסור להסיח, אע"פ שאינו צריך אלא לג' ברכות מזו"ש. [וכעי"ז הביא איש ספר באשכול הנ"ל בשם הגרד"ס מדעתו, שעפ"י השיטות שמזו"ש הם ברכות התקיעה צריך להקשיב מתחילת התפילה, וכאן הדברים מפורשים לכאו' במאירי].