שומע ומשמיע כתב:זכורני שיחה מר' אברהם סלומון זצ"ל.
הרעיון היה שהביאור הראשון במדרש, הוא מצד מצב האדם. השני מצד מצב הכלל ישראל. והשלישי מצד מצב העולם.
עושה חדשות כתב:יש"כ, איכה רבה. הנה:
חדש ימינו כקדם. כאדם הראשון, המד"א ויגרש את האדם וישכן מקדם לגן עדן (בראשית ג כד). ד"א חדש ימינו כקדם. כאבות הראשונים, המד"א ומראש הררי קדם (דברים לג טו). ד"א כקדם. כשנים קדמוניות, המד"א וערבה לה' מנחת יהודה וירושלים כימי עולם וכשנים קדמוניות (מלאכי ג ד), כימי עולם זה משה כמו שנאמר ויזכור ימי עולם משה עמו (ישעיה סג יא), כשנים קדמוניות, כימי שלמה, רבי אומר כימי עולם, כימי נח, שנאמר כימי נח זאת לי (ישעיה נד ט). וכשנים קדמוניות, כשני הבל, שלא היה ע"ז בעולם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 32 אורחים