שמש כתב:ההבדל הוא ששם מדובר באבל ולא באבלה...
בקיצור נשים פטורות מתפילה במנין שמיעת קריה"ת (ואפי' מתקיעות מעיה"ד) רוצות לבוא שיבואו אבל כשא"א אז לא (גם מי שא"צ לשמור על ילדים יכולה להחליט שהיא מעדיפה להתפלל בבית בשקט ובכוונה ואולי ללמוד באיזה ספר על ר"ה מאשר להידחק בעזר"נ דחוסה ומחניקה עם עשרות נשים וילדים מייבבים).
דעת נעימה כתב:ניתן ללכת למניין ותיקין וכך האישה תהיה מתקיעות עד סוף התפילה.
רבים שאני מכיר הולכים למניין ותיקין בשל כך
אבישי פרי כתב:מישהו יודע מי כותב על מבוכת הנשים שצריכות להישאר בבית כדי לשמור על הילדים במקום לשהות באווירה המרוממת של בית הכנסת?
משולש כתב:דעת נעימה כתב:ניתן ללכת למניין ותיקין וכך האישה תהיה מתקיעות עד סוף התפילה.
רבים שאני מכיר הולכים למניין ותיקין בשל כך
לא הבנתי איך זה מסתדר.
מניין ותיקין רגיל גומרים בסביבות אחת עשרה פלוס, רוב המניינים תוקעים בסביבות עשר.
דעת נעימה כתב:משולש כתב:דעת נעימה כתב:ניתן ללכת למניין ותיקין וכך האישה תהיה מתקיעות עד סוף התפילה.
רבים שאני מכיר הולכים למניין ותיקין בשל כך
לא הבנתי איך זה מסתדר.
מניין ותיקין רגיל גומרים בסביבות אחת עשרה פלוס, רוב המניינים תוקעים בסביבות עשר.
סליחה שראיתי רק עכשיו, לא הספקתי להיכנס לפורום מאז...
אבל אני מכיר מספר מנייני ותיקין שמסיימים בזמן כדי לאפשר לאישה ללכת לתקיעות במניין הרגיל.
(עד עשר, לדוגמא המניין בו אני מתפלל)
קשור לאשכול סמוך: האיש מתפלל במניין מהיר כדי שהאשה תוכל להתפלל במניין הרגיל שיש בו יותר התעוררות. [size=50](סוג של פמיניזם?)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 19 אורחים