מאיר חכמים כתב:אולם לכאורה דבריו לא מתחילים, שהרי הרא"ש עצמו התחיל ואמר ששמואל אתי לאפוקי מהוראה בבית המדרש, שלא מקרי הוראה לכו"ע. ולשיטת הרא"ש ביאור דברי שמואל שאם שאלה שאלה בהלכה, לא דרך מו"מ, ואמרו לו שמותר, מקרי הוראה, ולרב דימי לא מקרי עד שישאל על מעשה שעומד לפניו, וז"ב.
שמח תשמח כתב:הרא"ש אמנם התחיל ואמר ששמואל אתי לאפוקי מהוראה בבית המדרש. אבל על זה הביא קושיית הרמ"ה וכתב לפרש באופן אחר שכל החילוק בין שמואל לרב דימי הוא אם ההוראה היתה בשעת מעשה או לאו, ולפי זה, הבין המהדיר, שחזר בו הרא"ש לגמרי מביאורו שבתחילה, ולשמואל אין נפ"מ אם דרך מו"מ או בלשון הוראה, אלא עיקר החילוק הוא אם בשעת מעשה או לאו. ולכן לפי הבנתו הקשה שפיר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 470 אורחים