הגירסה המקובלת היא "ה
אוחז ביד מידת משפט", ואז קטע חדש- "וכל מאמינים שהוא
אל אמונה - ה
בוחן ובודק גנזי נסתרות", ואז קטע חדש "וכל מאמינים שהוא
בוחן כליות - ה
גואל ממות ופודה משחת" וכן הלאה והלאה.
הפיוט הוא ע"פ א'ב' ולכן לכאורה אין לחבר את הקטע המתחיל בב' עם הקטע המתחיל בג' ויש לשנות.
יש המשנים רק בצורת החיבור של המשפטים דהיינו: וכל מאמינים שהוא
אל אמונה. (קטע חדש) ה
בוחן ובודק גנזי נסתרות - וכל מאמינים שהוא
בוחן כליות. (קטע חדש) "ה
גואל ממות ופודה משחת - וכל מאמינים שהוא
גואל חזק". וכן הלאה.
אמנם גם בצורה זו עדיין הפיוט נראה משונה.
לכן יש משנים (ואני בתוכם) האומרים הפוך מהסדר הכתוב בסידורים. דהיינו: "וכל מאמינים שהוא
אל אמונה - ה
אוחז ביד מידת משפט". (קטע חדש) "וכל מאמינים שהוא
בוחן כליות - ה
בוחן ובודק גנזי נסתרות". (קטע חדש) "וכל מאמינים שהוא
גואל חזק - ה
גואל ממות ופודה משחת". בצורה כזו כל הפיוט בא על סידרו ומכונו.
אמנם על זה שאלתי ממה שהמהרי"ל היה נוהג לחבר את תיבות "המלך המשפט" לתיבות "האוחז ביד מידת משפט" משמע שגרס כגירסא המקובלת בסידורים.
(אמנם אעפ"כ עדיין אני משנה את הפיוט).
לברמן. לא הבנתי על מה התפרצת. אני מכיר הרבה יראים ושלמים המחברים את הקטעים כמו שכתבתי לעיל, ואני לא מכיר אפילו סידור אחד האומר להפוך את הסדר כמו שאני נוהג. העלתי את הנושא לדיון באשכול זה למרות שככל הידוע לי ל'אזור אליהו' אין מחזור, כיון שבתחילת האשכול (כאן -
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=19744#p192238) הזכירו את הנושא, אך באמת אפשר לפתוח אשכול נפרד על פיוט וכל מאמינים.