וגם בשביעי הוא יום הערבה מנהג נביאים הראשונים, וכדי להחליש כחה אמרו חבוט חבוט ולא ברוך,
ומשום הכי אין אני נוהג להחליף הערבה כל שבעה דמכמשא עדיף טפי
ועוד, האם אין כאן עירוב פרשיות בין ערבה שבלולב לערבה של הושענא?
ובזה אקוד קידה חמש מאות
וגם בשביעי הוא יום הערבה מנהג נביאים הראשונים, וכדי להחליש כחה אמרו חבוט חבוט ולא ברוך,
ומשום הכי אין אני נוהג להחליף הערבה כל שבעה דמכמשא עדיף טפי
חיימשה כתב:מנהג בעלזא שאין מחליפים ערבות עד הושענא רבה. מעודי תמהתי לפישרו, ועתה נתבהר לי. יישר כח.
איש חסידות והלכה כתב:טעם האמור יועיל רק ליתן טעם, ו'להרגיע' את אלו שמרגישין 'נקיפות מצפון' לראות על ערבתם הכמושה, שיש אכן 'ענין' בדבר.(ציטוט מלפנ"ז)
ברם מי שכבר החליף אינו יכול לרקוד על שתי החתונות
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 23 אורחים