ואילו במוספי שאר הקרבנות מזכירים פסוקי התורה.
ואמנם בחלק מהקרבנות שבסדר התפלה אומרים הלכות הקרבה וכן בקטורת ובסדר המערכה.
ומה טעם חילוק זה?
ידידיה כתב:מנהג שנהגו בו האמוראים, יש לי כבוד אליו .
והאם ששמענ פעם גם במוספי שאר ימים טובים שאמוראים טרחו לסדר סדר הקרבת הקורבנות בחזרת השליח ציבור? ועוד טרחו לברר הלכה כמי כדי לסדר בברירות את נוסר התפילה שבפי הכהן?
יומא לו ב
ההוא דנחית קמיה דרבה ועבד כר"מ א"ל שבקת רבנן ועבדת כר"מ א"ל כר"מ סבירא לי כדכתיב בספר אורייתא דמשה:
רש"י
ההוא דנחית - שליח צבור שמסדר בתפלתו של יום הכפורים סדר עבודותיו של כהן גדול על שם ונשלמה פרים שפתינו (הושע יד):
ידידיה כתב:מדרש רבה שיר השירים ד
דבר אחר: כחוט השני שפתותיך זה לשון של זהורית. ומדברך נאוה זה שעיר המשתלח. אמרו ישראל לפני הקדוש ברוך הוא: רבש"ע, אין לנו לשון זהורית ושעיר המשתלח. אמר להם: כחוט השני שפתותיך, רחישת פיך חביבה עלי, כחוט השני של זהורית. ר' אבהו אמר: עלה (הושע י"ד) ונשלמה פרים שפתינו. מה נשלם תחת פרים ותחת שעיר המשתלח? שפתינו.
ידידיה כתב:מדרש רבה שיר השירים ד
דבר אחר: כחוט השני שפתותיך זה לשון של זהורית. ומדברך נאוה זה שעיר המשתלח. אמרו ישראל לפני הקדוש ברוך הוא: רבש"ע, אין לנו לשון זהורית ושעיר המשתלח. אמר להם: כחוט השני שפתותיך, רחישת פיך חביבה עלי, כחוט השני של זהורית. ר' אבהו אמר: עלה (הושע י"ד) ונשלמה פרים שפתינו. מה נשלם תחת פרים ותחת שעיר המשתלח? שפתינו.
עזריאל ברגר כתב:מדוע לא נכנס לנוסח התפילה להזכיר את הקרבנות הבאים עם שתי הלחם?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 26 אורחים