עזריאל ברגר כתב:האם מרן לא ראה את הזוהר?!
האם בעל התניא לא ראה את הזוהר?!
סגי נהור כתב:שאלה של בורות: מה למעשה נהוג לומר בקהילות החסידים השונות - "אתה כוננת" או "אמיץ כח"? האם יש בזה חילוקי מנהגים?
שבטיישראל כתב:אגב, גם בין הישיבות הליטאיות יש שאומרים "אתה כוננת" מהטעם שנוסח זו יותר מובן וגם מתאים ללשון המשנה (בניגוד ל"אמיץ כח" דהוא פיוט קשה מלא מליצות).
אבא יודן כתב:כתוב בזוהר (ג קב א): כיון דהוו עאל [הכהן גדול, לפני ולפנים] וטמטם עינוי ע"כ.
לשון זה מוזר, משום שאין לשון 'טמטום' תואם אל סגירת העין, אולם בשום לב אל העבודה ד'אתה כוננת, שם נכתב בידי המחבר טרם הגהתו של הבית יוסף, 'טמטם עיניו ויצא' לצורך האות ט' שבאלפבית, הרי שה'אתה כוננת ריחף לפני בעל הזוהר.
ומכאן שהזוהר לא הגיה הנוסח דלא כהראש והבית יוסף ומשם לנוסחתנו 'טהר לב'!
ואפשר המקובלים והחסידים ישחזרו לעצמם הנוסח הישן 'טמטם עיניו' על סמך תגלית זו.
מחולת המחנים כתב:יסוד ושורש העבודה שער האיתון פרק תשיעי
בינוני כתב:את הפסוק בישעיה מ"ד י"ח: "כי טח מראות עיניהם", תרגם יונתן: "ארי מטמטמן מלמחזי עיניהון".
וכ"כ רש"י והאב"ע עיין שם ל"ב ג', ושם ו' י'.
קו ירוק כתב:מבלי להיכנס לשאלה כבדת המשקל מי כתב את הנוסח של הזוהר כפי שהוא לפנינו,
הרי שבאותה מידה אפשר לשאול 'האם בכל אתה כוננת הכיר את הזוהר'.
אוצר החכמה כתב:אבא יודן כתב:כתוב בזוהר (ג קב א): כיון דהוו עאל [הכהן גדול, לפני ולפנים] וטמטם עינוי ע"כ.
לשון זה מוזר, משום שאין לשון 'טמטום' תואם אל סגירת העין, אולם בשום לב אל העבודה ד'אתה כוננת, שם נכתב בידי המחבר טרם הגהתו של הבית יוסף, 'טמטם עיניו ויצא' לצורך האות ט' שבאלפבית, הרי שה'אתה כוננת ריחף לפני בעל הזוהר.
ומכאן שהזוהר לא הגיה הנוסח דלא כהראש והבית יוסף ומשם לנוסחתנו 'טהר לב'!
ואפשר המקובלים והחסידים ישחזרו לעצמם הנוסח הישן 'טמטם עיניו' על סמך תגלית זו.
מאיפה הגעת בכלל לכזאת מסקנה שזה בגלל האות. טמטם הוא תרגום של סגר בארמית. למה זה לא מתאים לסגירת העין?
לענין כתב:וכבר רבו הראיות שהרבה דברים בזוה''ק נכתבו ע''ש העתיד וכמו אש נוגה וכיו''ב
בזכרוני הקלוש - שכבר עמדו בזה בעלי אסופות, אך לע"ע סגרו דלתי אוצה"ח בעדנו.ההוא גברא כתב:לפי הפשט בעל התניא לא הגי' כל מילה בסידורו או שהמדפיסים הבאים לא הגיהו כל מילה מדפוס ראשון האבוד . .
כבר נגלה דפו"ר (לבדו), ונתברר שנד' שם.ההוא גברא כתב: . . (אם בכלל סדר העבודה ישנו בסידורים שנדפסו בחייו)
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 7 אורחים