מבקש תורה כתב:ד. הדס של שני אנשים. יש לדון אם יהיה הדס של שני אנשים ולכל אחד יש שיעור, אבל הראש של ההדס של חבירו ולא שלו האם יוצא בכה"ג, דהרי כל הפסול בהדס כשחסר החלק העליון הוא משום נקטם והחסרון הוא מצד הדר, אבל כאן הרי הוא הדר ומה אכפ"ל בזה שזה לא שלו ומכיון שיש לו שיעור הדס א"כ האם נאמר שיוצא יד חובה בכה"ג.
שמעתי עדות נאמנה בשם הגאון רבי שלמה ליס, בשם רבו הגר"א קוטלר, שבאכילה של קביעות אז כל חלק קטן ממנה חייב בסוכה. (ובשם הגרד"ל שמעתי עוד, דחייב בסוכה כה"ג אפי' אם החלק האחר מהקביעות היה קודם החג או לאחר צאתו).מבקש תורה כתב:ג. חצי כביצה בסוכה וחצי חוץ לסוכה. יש לדון מה יהא הדין במי שאכל חצי כביצה בסוכה, ועכשיו רוצה לאכול חצי כביצה חוץ לסוכה, האם נאמר שיעבור בזה שאוכל חוץ לסוכה, דהרי כל מה שבעלמא חצי כזית חוץ לזוכה מותר, משום דאין זה קביעות, אבל אחרי שאכל חצי כזית בסוכה, הרי עכשיו החצי השני זהו כבר קביעות שיצטרף לחצי הראשון וממילא יהא אסור לאכול חצי כזית חוץ לסוכה.
עושה חדשות כתב:שמעתי עדות נאמנה בשם הגאון רבי שלמה ליס, בשם רבו הגר"א קוטלר, שבאכילה של קביעות אז כל חלק קטן ממנה חייב בסוכה. (ובשם הגרד"ל שמעתי עוד, דחייב בסוכה כה"ג אפי' אם החלק האחר מהקביעות היה קודם החג או לאחר צאתו).מבקש תורה כתב:ג. חצי כביצה בסוכה וחצי חוץ לסוכה. יש לדון מה יהא הדין במי שאכל חצי כביצה בסוכה, ועכשיו רוצה לאכול חצי כביצה חוץ לסוכה, האם נאמר שיעבור בזה שאוכל חוץ לסוכה, דהרי כל מה שבעלמא חצי כזית חוץ לזוכה מותר, משום דאין זה קביעות, אבל אחרי שאכל חצי כזית בסוכה, הרי עכשיו החצי השני זהו כבר קביעות שיצטרף לחצי הראשון וממילא יהא אסור לאכול חצי כזית חוץ לסוכה.
עושה חדשות כתב:נכון. אבל שמעתי מי שחילק בין שתיית "שיעור" של מים בתוך הסעודה, לאכילת פירור.
עושה חדשות כתב:אולי יש נפק"מ בזה כלפי הקנאה ביו"ט, הרי כל ההיתר להקנות הוא משום דהוי צורך המצוה, וא"כ אולי אין היתר להקנות יותר מהנצרך. אמנם נראה דהכל חשיב הקנאה אחת. ויל"ע באופן שמתכוין לקנות גם את האגד, והאגד ודאי אינו צריך להיות 'שלכם', האם עובר בזה על איסור מו"מ ביו"ט.
עושה חדשות כתב:שמעתי עדות נאמנה בשם הגאון רבי שלמה ליס, בשם רבו הגר"א קוטלר, שבאכילה של קביעות אז כל חלק קטן ממנה חייב בסוכה. (ובשם הגרד"ל שמעתי עוד, דחייב בסוכה כה"ג אפי' אם החלק האחר מהקביעות היה קודם החג או לאחר צאתו).מבקש תורה כתב:ג. חצי כביצה בסוכה וחצי חוץ לסוכה. יש לדון מה יהא הדין במי שאכל חצי כביצה בסוכה, ועכשיו רוצה לאכול חצי כביצה חוץ לסוכה, האם נאמר שיעבור בזה שאוכל חוץ לסוכה, דהרי כל מה שבעלמא חצי כזית חוץ לזוכה מותר, משום דאין זה קביעות, אבל אחרי שאכל חצי כזית בסוכה, הרי עכשיו החצי השני זהו כבר קביעות שיצטרף לחצי הראשון וממילא יהא אסור לאכול חצי כזית חוץ לסוכה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 8 אורחים