כך בשו"ע סי' תרסד, ע"פ הרבה ראשונים. והרבה אפשרויות נאמרו בזה, מתי להתיר, ואת מה להתיר, וכו'. כמצו"ב מ'שלמי תודה'.
והנה ז"ל הראב"ן - ומה שאנו נוהגין להתיר איגודו ביום הושענא רבה, נ"ל מיהא דתניא [ל"ג א] לולב מצוה לאוגדו ואם לא אגדו כשר [ו]מוקמינן לה כרבנן ומצוה משום זה אלי ואנוהו, ומשום מצוה אגדינן ליה כולהו יומי, וביום ז' לא אגדינן ליה כרבנן נמי, ולאוקמי' הילכתא כרבנן ולא כר' יהודה [ד]דריש כפות כפות.
ומשמע בדבריו, דמלבד הורדת טבעות הלולב, צריך ג"כ להתיר את אגידת ג' המינים, וטעמא דתרוויהו, להורות ולגלות את עיקר הדין דלולב אי"צ אגד, וכן דלא בעינן כפות.
ואמנם לא ראיתי נוהגים כן.
ודו"ק היטב בהחילוק בין הלבוש לב"ח בטעם הסרת אגד הלולב.