ראיתי למחבר א' שכתב בזה"ל:
"ודבר זה חשוב למעשה, ויש לדקדק מאוד בזה. כי יש הרבה אתרוגים - הנקראים 'אתרוגי מים' - שמשקים אותם הרבה לפני החג וגודלים מהר יותר מטבעם, ולא תמיד באמת הגיעו לגמר פרי אע"פ שהם מנופחים ושוקלים יותר מכביצה. וכדי שיצהיבו אתרוגים אלו מניחים אותם בתוך תפוחים ומתחילים להצהיב מעט. ואתרוגים אלו, להיות שבאמת לא נגמרו - מצטמקים מהר (יותר מטבע אתרוג רגיל, כמפורסם) תוך ימים ספורים. והחלק שהיה ירוק ביותר אינו מצהיב לעולם, כי באמת לא נגמר פריו. לכן מי שקונה אתרוג שאינו גדול במיוחד יש להקפיד שכולו התחיל להצהיב, אבל אם חלקו נשאר ירוק יש לחשוש שמא לא יצהיב לעולם מטעם הנ"ל, והוא פסול מן התורה". .
ובהיות שבספרי המלקטים לא ראיתי שיזהירו על זה, שאלתי האמנם מצוי דבר זה והאמנם איסורו ברור.