משולש כתב:איש פלוני כתב:המוסף של יתד נאמן לסוכות "ארץ התלויה במצוות" היה כביכול אמור לתת כעין תגובה להשקפות קדושת ציון.
כבר בעמוד הראשון טוען הכתב כי "ארץ ישראל לא שייכת לעם ישראל" (ציטוט מדויק).
מסתמא ציטוט מדויק, אבל בוודאי חלקי. תביא את הדברים במלואם ותתווכח אתם ברצינות.
איש פלוני כתב:המוסף כולו מלא רדידות מתוך חוסר הבנה מה היא שיטת קדושת ציון.
תגובה רדודה (לא בתור סניגור של יתד נאמן).
ובכלל, כבר ניסו רבים כאן ובכלל להבין מה הם רוצים ולאן הם חותרים, ואף אחד לא הצליח לרדת "לעומק" כוונתם העמוקה.
איש פלוני כתב:וכמובן בתוספת ערימת כזבים של אליאך על תלמידי הגר"א, ושטויות של עוד איזשהו שקרן על בעל ה'אם הבנים שמחה'.
טוב, לקדושת ציון יהיה במה לעסוק.
נ.ב. לגפני שם היתה הבהרה נוספת בענין היחס לא"י כי אין לנו ענין לא להחזיר שטחים בגלל מצוות ישוב הארץ...
האם התגובה של קדושת ציון תהיה גם כן בסגנון של "ערימת כזבים" "עוד איזשהו שקרן"?
א. אין לפני את העיתון אענה בהמשך.
ב. נכון שלאן הם חותרים אף אחד לא מבין, אך דבר אחד ברור, אין צורך להסביר להם כי המדינה מחלנת ומקלקלת. הם כותבים מספיק על זה שהם מסכימים עם זה.
ג. אני רק אציין כמה דוגמאות לשקרים:
1) אליאך טוען שלא הייתה שום כוונות גאולתיות בעת תהליך רכישת הקרקעות. לעומת זאת באגרת המופיעה בכניסה לחורבה נכתב במפורש כי הם רואים ברכישת החורבה כ"אתחלתא דגאולה".
2) אליאך טוען תלמידי הגר"א לא עלו בעידוד הגר"א, למרות שכך נכתב בכל הספרים שנכתבו על התקופה (אפי' חרדים). לדוג' הצדיק רי"ז סלאנט ופועלו, האיש על החומה ועוד.
3) לשיטת יתד ר' ישכר שלמה טייכטאל זצ"ל בעל האם הבנים שמחה (המשנה שכיר) אינו בעל השקפות שונות מהשקפות רוב רבני היהדות החרדית. אז הנה משפטים לדוג' מתוך אם הבנים שמחה: כל יהודי הגר בא"י ודאי צדיק אפי' נראה בעינך כרשע. גדולי ישראל שמנעו מיהודים לעלות לארץ מחשש להתחלנות אשמים במותם בשואה. עדיף להתחבר לציונים גם אם יש חשש להתחלנות, העיקר להקים מדינה.
לשיטת יתד ר' ישכר שלמה טייכטאל אף פעם לא התנגד למדינה יותר מרב קלאסי ולא התחולל אף פעם בחייו מהפך השקפתי. לעומת זאת ר' ישכר שלמה טיכטאל עצמו בהקדמה לספרו כותב שהתרחש בדעתו מהפך בין יחס לכל מי שמעודד עליה כשקץ וציוניסט שר"י וכדו' ליחס חיבה כמתואר לעיל.
אין לי זמן להאריך כרגע, אסתפק בזה.
חג שמח