נשאלתי מעשה שהיה, בחזן שעשה מנחה קצרה ולא אמר יעלה ויבוא, האם מי שהתפלל עמו בשמיעה עד קדושה לא יצא יד"ח וצריך להשלים?
שורש הספק לכאו' האם טעות בתפילה במקום שחייב לחזור משוי לה כאילו אינה תפילה, או"ד שהוי תפילה.
עזריאל ברגר כתב:ומה דינו של חזן שטעה בתפילת מנחה רגילה ולא אמר יעלה ויבוא בחזרת הש"צ?
האם כשחוזר על החזרה - צריכים להגיד שוב קדושה?
לכאורה כן.
יודע_ספר כתב:עזריאל ברגר כתב:ומה דינו של חזן שטעה בתפילת מנחה רגילה ולא אמר יעלה ויבוא בחזרת הש"צ?
האם כשחוזר על החזרה - צריכים להגיד שוב קדושה?
לכאורה כן.
אכן לכאורה כך,
וכן נראה מדברי השערי תשובה בסימן תקפב סק"א לגבי ש"ץ שטעה בהמלך הקדוש
עזריאל ברגר כתב:יודע_ספר כתב:עזריאל ברגר כתב:ומה דינו של חזן שטעה בתפילת מנחה רגילה ולא אמר יעלה ויבוא בחזרת הש"צ?
האם כשחוזר על החזרה - צריכים להגיד שוב קדושה?
לכאורה כן.
אכן לכאורה כך,
וכן נראה מדברי השערי תשובה בסימן תקפב סק"א לגבי ש"ץ שטעה בהמלך הקדוש
לא ראיתי את השערי תשובה, אבל יש שם מחלוקת מפורשת בין הקשו"ע לבין הילקו"י, ועכ"פ אינו ראיה ברורה לעניננו, כי אפשר לומר ששם היה פגם בברכת "קדושת השם" עצמה, וכאן הפגם היה בברכה אחרת.
עזריאל ברגר כתב:קשו"ע אומר שחוזר הש"צ לראש, ויאמר קדושה שוב.
ילקו"י אומר שחוזר לאתה קדוש (כמו הטועה בברכת יוצר שחוזר ל"והאופנים" או ל"לא-ל ברוך נעימות יתנו").
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 411 אורחים