יחזקאל ר כתב:ממה שזכור לי שבדקתי בזמנו ד"ר הלפרין הוא היחידי שידוע לו על המחלוקת הסודית הזו בין הפוסקים האם צריך שימוש או לא והוא דבר פלא
אמנם היה לי מקום עיון בזה, כי שמעתי מחכם אחד שהראה מראות לאבן ישראל והתיר, ואח"כ לגריש"א ואסר. ושאל את הגריש"א מה דינו של רב שמתיר כאלה והשיבו הגריש"א דינו כמתיר איסורי כרת, ואם כל אחד עושה את הישר בעיניו מנלן להחליט כך על רב אחר, ואכמה"ל
אוצר החכמה כתב:אמנם היה לי מקום עיון בזה, כי שמעתי מחכם אחד שהראה מראות לאבן ישראל והתיר, ואח"כ לגריש"א ואסר. ושאל את הגריש"א מה דינו של רב שמתיר כאלה והשיבו הגריש"א דינו כמתיר איסורי כרת, ואם כל אחד עושה את הישר בעיניו מנלן להחליט כך על רב אחר, ואכמה"ל
מה הכוונה כל אחד עושה את הישר בעיניו ?
הצד השני של מסורת על מראות הוא איש כל הישר בעיניו? לפי הבנת הגריש"א הצד השני הוא הצמדות לדינא דגמרא והשו"ע.
לעצם הסיפור לא הבנתי אותו.
ג"א שמעתי זאת ממו"ר, שקיבל היתר הוראה מאותו רב, אלא שהוסיף מו"ר פרט נכבד מאד: שישבו עמו ולימדוהו המסורת במה ניתן להקל ובמה יש להחמיר.מיכאל1 כתב:וכמו כן סיפר הגרע"א על אחד מחברי העדה (וכיוון שאיני בטוח אינני כותב את השם) שהיה מחמיר גדול בחו"ל וכשעלה לכהן ביושלים עיה"ק נכנסו אצלו חכמי העדה ואמרו לו שכאן יש עוני ומחסור והגופות חלשים והשאלות מרובות, ולכן צריך להקל ומאותו יום והלאה התהפך מהקצה אל הקצה והפך למיקל גדול.
אוצר החכמה כתב:אמנם היה לי מקום עיון בזה, כי שמעתי מחכם אחד שהראה מראות לאבן ישראל והתיר, ואח"כ לגריש"א ואסר. ושאל את הגריש"א מה דינו של רב שמתיר כאלה והשיבו הגריש"א דינו כמתיר איסורי כרת, ואם כל אחד עושה את הישר בעיניו מנלן להחליט כך על רב אחר, ואכמה"ל
מה הכוונה כל אחד עושה את הישר בעיניו ?
הצד השני של מסורת על מראות הוא איש כל הישר בעיניו? לפי הבנת הגריש"א הצד השני הוא הצמדות לדינא דגמרא והשו"ע.
לעצם הסיפור לא הבנתי אותו.
בצבע החום יש גוונים רבים מאוד... ולפיכך במקרה שנמצא צבע זה, יש לשאול למורה הוראה הבקי בהלכות אלו, וללא שימוש מעשי בהלכות אלו, לא ניתן כלל להבחין בין חום לחום, לא לקולא, ולא לחומרא.
...ושמעתי ממרן הגריש"א זצ"ל, שמראה החום הינו המראה הקשה ביותר להכרעה, וזאת משום הגוונים הרבים שיש לצבע זה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 302 אורחים