עושה חדשות כתב:ט"ז אורח חיים סימן קנא -
אני בילדותי הייתי דר בק"ק קראקא עם ב"ב בבית מדרשי שהיה למעלה מבה"כ ונענשתי הרבה במיתת בני ותליתי בזה:
אחד בנה וילה, 3 קומות, וחשקה נפשו לדור רק בב' מתוכם, וקומה אחת להקדיש לביהכ"נ.
היה רצוי לו שהקומה העליונה תהיה לביהכנ"ס, אבל תושבי האיזור הסבירו לו שהדבר הרצוי ביותר הוא ביהכנ"ס בק"ק, נגיש, בלי מדרגות.
ומעתה, הוא גר מעל ביהכנ"ס, כי טובת המתפללים היא כך.
האם גם בזה יש את הקפידא הנ"ל?
מנהג העולם בזה הוא דבר תמוה.
לפי הפוסקים כולם אין שום קדושה בעליות שמעל בית הכנסת השייכים לבית הכנסת, וכ"ש בבניינים פרטיים שמעל בית הכנסת שאין להם שום שייכות לביהכ"נ. ויש רק לשו"ת הרמב"ם סי' קנ"ז שכתב "התשובה חייב הדר בבית להשמר במקום שמעל ההיכל, לא יישן עליו ולא יעשה עליו מלאכה. אך מותר לו להתעסק בשאר הבית, כמו שירצה. וכתב משה."
ובב"י סי' קנ"א ס' י"ב הביא מהמרדכי ועוד שלא מצאו מקור לאסור כלל. ובד"מ התיר לישון מעל חדר שיוחד אח"כ לביהכ"נ וכ"כ ברמ"א.
וכן הסכימו לדין הכנה"ג וט"ז, והכנה"ג הוסיף שכן המנהג, רק כתב שמי שעושה כן לא מצליח, וכיוצ"ב כתב הט"ז.
הרי שמצד הדין אין לחוש כלל לזה, וכיון שצורך הציבור הוא נימא ששומר מצוה לא ידע דבר רע וזכות תפילות הרבים ותורתם יעמוד לו. ועי' בפסקי תשובה הרבה אופנים שהקלו.
עוד יש להוסיף שהט"ז דר בבית מדרש פעיל שהיה חלק מבית הכנסת שתחתיו, ואין מזה ראיה לענין מה שכעת הוא בית פרטי בלבד, ואינו חלק מביהכ"נ, וגם הביהכ"נ לא נבנה מתחלה לשם ביהכ"נ.