חד וחלק כתב:מה פשר הקרירות המופגנת של הגריש"א בהסכמה? ומה זה שרק סמך על הגרב"ש דויטש "שנחשב מומחה לענינים כאלו" כלשון המבוא, איזה ענינים? הרב אלישיב לא יודע לשפוט חיבור על המשניות?
לי מריח שהוא באמת לא התפעל מהחיבור, כלומר: כיון שחיבור זה נכתב בצעירותו של ר' אריה אין כאן באמת חיבור של 'ר' אריה'.
חד וחלק כתב:מה פשר הקרירות המופגנת של הגריש"א בהסכמה? ומה זה שרק סמך על הגרב"ש דויטש "שנחשב מומחה לענינים כאלו" כלשון המבוא, איזה ענינים? הרב אלישיב לא יודע לשפוט חיבור על המשניות?
לי מריח שהוא באמת לא התפעל מהחיבור, כלומר: כיון שחיבור זה נכתב בצעירותו של ר' אריה אין כאן באמת חיבור של 'ר' אריה'.
איש_ספר כתב:חד וחלק כתב:מה פשר הקרירות המופגנת של הגריש"א בהסכמה? ומה זה שרק סמך על הגרב"ש דויטש "שנחשב מומחה לענינים כאלו" כלשון המבוא, איזה ענינים? הרב אלישיב לא יודע לשפוט חיבור על המשניות?
לי מריח שהוא באמת לא התפעל מהחיבור, כלומר: כיון שחיבור זה נכתב בצעירותו של ר' אריה אין כאן באמת חיבור של 'ר' אריה'.
מסתבר שקריריות זה ענין סוביקטיבי לגמרי. אני רואה כאן הערצה גדולה לחמיו, ודוקא מכח אותה ההערצה, רצה להיות בטוח שהחיבור לפי כבודו של חמיו, ולכך ביקש מידידו הגרב"ש דויטש, עילוי שבעילויים - שיכול בסקירה אחת (לשון גוזמא) להבחין בטיב הספר - לעבור ולשנות פרק זה.
לגבי הצעת העבודה שלך לגריש"א, נפגש בגיל מאה ואחד. אכי"ר.
בן ירושלים כתב:ברצוני לשתף את ציבור חברי הפורום בתעלומת אבדן ובנסיון למצוא כת"י אבוד -פירושו של הצדיק ר' אריה לוין זצ"ל על המשניות.
בעבר הודיעני הרב שבתי רוזנטל מנהל מכון הרב פראנק שבעודו נער מצא כת"י ובו פירוש על משניות זרעים בבית הכנסת בשכונת כרם אברהם. הוא לא ידע של מי תכריך הכתבים
וברוב תמימותו פנה לבית הספרים לברר. אחד הספרנים "הסביר" לו שמבחינה חוקית הכת"י שייך לבית הספרים (בהעדר בעלים). הרב רוזנטל בתמימותו בעת ההיא השאיר ביד הספרן את הכתבים.
לייטנר כתב:בן ירושלים כתב:ברצוני לשתף את ציבור חברי הפורום בתעלומת אבדן ובנסיון למצוא כת"י אבוד -פירושו של הצדיק ר' אריה לוין זצ"ל על המשניות.
בעבר הודיעני הרב שבתי רוזנטל מנהל מכון הרב פראנק שבעודו נער מצא כת"י ובו פירוש על משניות זרעים בבית הכנסת בשכונת כרם אברהם. הוא לא ידע של מי תכריך הכתבים
וברוב תמימותו פנה לבית הספרים לברר. אחד הספרנים "הסביר" לו שמבחינה חוקית הכת"י שייך לבית הספרים (בהעדר בעלים). הרב רוזנטל בתמימותו בעת ההיא השאיר ביד הספרן את הכתבים.
כמובן שאין הכרח שיהיה קשר בין שתי העובדות.
שיף כתב:פירוט והרחבה על החדושים שי"ל
viewtopic.php?f=7&t=4521
בן ירושלים כתב:לייטנר כתב:בן ירושלים כתב:ברצוני לשתף את ציבור חברי הפורום בתעלומת אבדן ובנסיון למצוא כת"י אבוד -פירושו של הצדיק ר' אריה לוין זצ"ל על המשניות.
בעבר הודיעני הרב שבתי רוזנטל מנהל מכון הרב פראנק שבעודו נער מצא כת"י ובו פירוש על משניות זרעים בבית הכנסת בשכונת כרם אברהם. הוא לא ידע של מי תכריך הכתבים
וברוב תמימותו פנה לבית הספרים לברר. אחד הספרנים "הסביר" לו שמבחינה חוקית הכת"י שייך לבית הספרים (בהעדר בעלים). הרב רוזנטל בתמימותו בעת ההיא השאיר ביד הספרן את הכתבים.
כמובן שאין הכרח שיהיה קשר בין שתי העובדות.
יש קשר ברור! לטענת הרב רוזנטל צילום כתב היד של ר' אריה וצורת כתיבת הפירוש דומה לתכריך שהיה בידו ונגזל
ארזי הלבנון כתב:לא עיינתי הרבה, אך מהמעט נראה שביאורו הוא למען ירוץ הקורא בו (ולשם כך יש את פירוש הרב קהתי ודומיו) . האם יש מאפיינים מיוחדים בפירושו, מלבד שמו הגדול של המחבר הגה"צ לוין?
בן ירושלים כתב:ארזי הלבנון כתב:לא עיינתי הרבה, אך מהמעט נראה שביאורו הוא למען ירוץ הקורא בו (ולשם כך יש את פירוש הרב קהתי ודומיו) . האם יש מאפיינים מיוחדים בפירושו, מלבד שמו הגדול של המחבר הגה"צ לוין?
ממש לא קרב זה אל זה...
ברמן כתב:בן ירושלים כתב:ממש לא קרב זה אל זה...
איך נפל הארז אשר בלבנון לומר דברי הבאי כאלו.
עדכון ספרים חדשים כתב:הסדרה עולה עתה לאוצר המקוון
משה גרוס כתב:עדכון ספרים חדשים כתב:הסדרה עולה עתה לאוצר המקוון
אשמח לקישור
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 436 אורחים