בפירוש רש"י עה"ת (בהעלותך יא, א-ד) מפורש שהיו ערב רב גם לאחר חטא העגל!
וראה מה שהאריך בלקוטי שיחות חלק טז ע' 410 ואילך, שהעונש החמור שלאחר חטא העגל הופנה בעיקר לבנ"י ולא לערב רב שהם נשארו בחיים, עיי"ש
עוסק כתב:אשר ברא כתב:עוסק כתב:ג. כך שלפי ידיעתינו את ההיסטוריה היהודית, בהכרח ברוב היהודים היום - ובטח בקהילות המיוחסות היסטורית כזרע ישראל - חייב להימצא אחד מארבעה גנים: או של לאה, או של רחל בלהה וזלפה. לא צודק?
זהו רק למ"ד שאחיות תאומות נולדו עם כל שבט ושבט ונשאום אבל למ"ד כנעניות היו -בדיוק להיפך!
- פרט אם היו בנות לדינה שלא נזכרו בפירוש וכגון למ"ד שהכנענית אשת שמעון, ואסנת בת פוטי פרע היינו דינה ובתה, וכן למ"ד שאיוב נשא את דינה י"ל שבנותיו נתערבו בבני ישראל.
[וע' אבן עזרא (בראשית מו, י') שנשי השבטים היו ארמיות ומצריות ואדומיות ומדייניות].
ואפי' למ"ד שנשאו לתאומות הרי י"א שהכנענית אשת שמעון, ואסנת בת פוטי פרע לאו היינו דינה ובתה.
ועוד הרי אנו מתייחסין בעיקר לבני מלכות יהודה (שבטי יהודה ובנימין וקצת לוי) ומטבע הדברים נשאו מבנות אותו המלכות ולא מעשרת השבטים, והלא שבט יהודה מקורה מבת שוע (י"א כנעני) ותמר בתו של שם.
מה קשור נשותיהן של השבטים? אנו מדברים על האימהות שלהם. ולכל י"ב השבטים, שמהם כל זרע ישראל, היה ארבע אמהות בלבד, ואב אחד. האם חידשתי משהו.
סגי נהור כתב:אין לי מה להוסיף מעבר לדברים הפשוטים מאוד שכתבתי.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 258 אורחים