הודעהעל ידי עדיאל ברויאר » ג' נובמבר 28, 2017 12:11 am
אין ראיות לכך שהוא היה תלמיד של ר' שמחה משפירא, ובכלל שהוא ביקר באשכנז (על אף שכך מקובל במחקר). יש ביניהם התכתבות, אין ראיות ליותר מזה. (זה לא חידוש שלי, אבל איני בטוח שבעל החידוש, חוקר מהשורה הראשונה, מעוניין שאזכיר זאת בשמו).
חכמי איטליה בדור שאחריו נותנים הרבה משקל לדבריו. כגון, ריבב"ן ושבלי הלקט. כמובן שריא"ז נכדו מרבה להתייחס לדבריו ולהתבסס עליו, אך לא נדיר למצוא אותו חולק.
דבריו השפיעו גם מחוץ לתחום איטליה, מלבד חכמי אשכנז ששאלו אותו שאלות (ר' שמחה משפירא, או"ז), אנו מוצאים שדבריו מוזכרים בכתביהם השונים (כגון הל' נדה לר' יצחק מדורא), וכן הוא מוזכר אצל ראשוני ספרד (הריטב"א מזכירו במפורש, וגם התרשמתי באיזה מקום שהוא מעתיק ממנו בשתיקה). אבל אלו השפעות של דבריו, ויש להניח שחידושים מיוחדים לא יתקבלו אצלם.
לכן, אם אתה מחפש אצל חכמים אחרים, הייתי מחפש בעיקר אצל חכמי איטליה הנ"ל וקרוביהם. אבל יותר מכך, אם יש מהדורה נוספת של הרי"ד או פסקים ותוספות וכדומה, הכי כדאי לבחון את הדברים שם.