ויתייעצו בני עשו להמליך עליהם מלך, וישבעו כל בני עשו אשר לא ימלך עליהם מאחיהם עד עולם כי אם איש נכרי, מפני הרעה אשר עשו להם אחיהם בהלחמם את בני שעיר.
דרומי כתב:כך כותב הספורנו במפורש.
בית האלי כתב:איברא לא ידענא מנ"ל דאותם הערים לא הוו מארץ אדום, הא בוצרה מאדום היא, וכן יש לאמר בשאר.
דרומי כתב:ב'ביאורים לפירוש רש"י על התורה' מבאר באריכות שגם שיטת רש"י היא שמלכי אדום לא היו מאדום. עיי"ש.
דרומי כתב:דברי הספורנו הם בפרשתנו לו, לא.
דרומי כתב:וכמדומה שגם הרד"ק.
רמב"ן (בראשית לו לא) כתב:ואלה הערים מדינות בארץ אדום, כי בצרה לאדום היא, כמו שכתוב כי זבח לה' בבצרה וטבח גדול בארץ אדום (ישעיה לד ו), וכן ארץ התימני מאדום, כמו שנאמר בו וחתו גבוריך תימן למען יכרת איש מהר עשו (עובדיה א ט), וכולם כך המה. אבל ספר הכתוב כי לא היו מלך בן מלך כאשר היו בישראל.
איש גלילי כתב:בית האלי כתב:איברא לא ידענא מנ"ל דאותם הערים לא הוו מארץ אדום, הא בוצרה מאדום היא, וכן יש לאמר בשאר.
דוקא על בצרה כתב רש"י שהיא מערי מואב, ועתידה ללקות עם אדום מפני שהעמידה להם מלך. אך אמת, שתמוה מנא ליה דשאר הערים גם לא היו מארץ אדום. ולכה"פ חושם מארץ התימני היא לכאו' אדומי, כי תימן מבני אליפז בן עשו היה. גם הראיה שהביא מהזכרת שמות מקומותם לא זכיתי להבין, כי כן כתוב גם בשופטים (כמעט) על כל שופט ושופט.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 53 אורחים