חד וחלק כתב:למיטב ידיעתי האריה הוא עצל מאין כמוהו. רובץ כל זמן שלא מנסים לפלוש לטריטוריה שלו, או בזמן שבלי לקום ימות ברעב. הלביאה עושה את כל העבודה, כולל ציד. ישן שש עשרה שעות ביממה. בכל ביקורי בגן החיות התנכ"י ראיתיו רובץ על צידו ומנמנם (טוב, הייתי שם רק פעמיים).
חד וחלק כתב:לדבריך כולם קמים כאריה, רק כל אחד בשעה אחרת.
גוראריה כתב:א. מאריות בגן חיות אין להביא ראי' כיון שבשבי הם מתנוונים.
ב. ....
ג....
חד וחלק כתב:גוראריה, הא?...
לדבריך כולם קמים כאריה, רק כל אחד בשעה אחרת.
גוראריה כתב:לכל חכמי אתרא הדין שכתבו שגבורתו של הארי' אינה קשורה לקימתו דייקא.
שאלה קטנה לי: היאך יפרנסו הכתוב : הן עם כלביא יקום וכארי יתנשא?
ברור שנאמרו פירושים שונים בפסוק זה, אבל היאך מגלגלין כאן בסברות סאפארי ושוכחים ממקרא מפורש?
זקן ששכח כתב:הדברים פשוטים כפי שכבר הוזכר, שהכוונה היא שהאדם יתגבר ברוב כוח ואון, כשם שהארי משמתש בגבורתו [ולא הביא הארי כסמל של קימה בזריזות]. דאי לאו הכי, מה הכוונה 'וקל כנשר'? דומני שיש אנשים רבים השוקלים פחות ממנו, אלא ודאי כשם שהוא ממריא לעוף למעלה בקלות, כך אתה תיגש בקלות [היפך הכבדות] לעשיית רצון אביך שבשמים.
זלמניו כתב:זקן ששכח כתב:הדברים פשוטים כפי שכבר הוזכר, שהכוונה היא שהאדם יתגבר ברוב כוח ואון, כשם שהארי משמתש בגבורתו [ולא הביא הארי כסמל של קימה בזריזות]. דאי לאו הכי, מה הכוונה 'וקל כנשר'? דומני שיש אנשים רבים השוקלים פחות ממנו, אלא ודאי כשם שהוא ממריא לעוף למעלה בקלות, כך אתה תיגש בקלות [היפך הכבדות] לעשיית רצון אביך שבשמים.
אי משום קל כנשר לא איריא. כי משמעות 'קל' מעיקרה אינה אלא מהיר תנועה. "ועשהאל קל ברגליו כאחד הצביים וגו' " [שמואל ב, ב, יח]
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 383 אורחים