כדכד כתב:אם פורסם שהוראה זו היא הוראתו של הגרש"ז אוירבך זצ"ל הרי שלא ברכו ברכות לבטלה וקיימו את המצוה לפחות לשיטתו
אם יש לדון זה לא אם קיימו אלא איך קיימו וכמו שכתב מר בתחילת דבריו איך זה נהיה ביתם
פשיסחא כתב:יש באוצר ספר נר איש וביתו מהרב יצחק שלמה פייגנבוים שם מאריך להוכיח שמספיק אכילה במקום כדי להדליק שם ונחלקו עליו הרבה רבנים, והיה בזה התפלמסות בינו לרבנים הלוך ושוב בבית אהרן וישראל
משוש דורים כתב:בחיי חיותו של הגרש"ז שוחחתי עמו על ענין מקום ההדלקה במקום מסויים, ואמר לי שדעתו הוא שבכל מקום שמדליקים מקיימים מצוות הדלקת נר חנוכה, דכן נקבעה ההלכה מתקנת חכמים דמניחה על שולחנו, היינו דאף שתיקנו זאת בזמן הגזירה, מ"מ חידשו דאף בהדלקה כזו מקיימים המצוה, אלא דיש תוספת הידור בסדר המקומות חלון ופתח הבית וכו'.
וידועה דעתו של הגריש"א שחלק ע"ז (נדפס בקובץ תשובות), ולדידיה המדליק על שולחנו בזה"ז לא יצא, והדר למעלה מכ' אמה ואין מי שיראהו ממול, אין מדליק נ"ח.
אכן כפה"נ הוראתו של הגרש"ז זצ"ל היה לשיטתו, וכנראה סבר דמחשש סכנת דליקה יש להעמיד את מצות ההדלקה על המינימום.
עקביה כתב:חדר האוכל המדובר שכן באותו בנין בו היו חדרי הפנימיה של בחורי היש"ק, אבל לא באותה קומה, ולא נראה שאמורה להיות לעובדה זו השפעה על הנושא הנדון.
סגי נהור כתב:עקביה כתב:חדר האוכל המדובר שכן באותו בנין בו היו חדרי הפנימיה של בחורי היש"ק, אבל לא באותה קומה, ולא נראה שאמורה להיות לעובדה זו השפעה על הנושא הנדון.
למה אתה כ"כ בטוח שלא אמורה להיות לעובדה זו השפעה? כלום מעיקר הדין לא היה עליהם להדליק בפתח הבנין?
משוש דורים כתב:[quote="עקביהב. "והדר למעלה מכ' אמה ואין מי שיראהו ממול, אין מדליק נ"ח".
אם הוא וב"ב נמצאים בגובה הנר, ולא 20 אמה מתחתיו, מדוע שלא ידליק?
בעא מיניה רב חייא בר אבין מרב ששת בני בי רב דאכלי נהמא בבאגא (בית אושפיזה בבקעה - רש"י) ואתו ובייתי בבי רב כי משחינן להו תחומא מבי רב משחינן להו או מבאגא משחינן להו אמר ליה המשחינן מבי רב והרי נותן את עירובו בתוך אלפים אמה ואתי וביית בביתיה דמשחינן ליה תחומא מעירוביה בההוא אנן סהדי ובהדא אנן סהדי בההוא אנן סהדי דאי מיתדר ליה התם ניחא ליה ובהדא אנן סהדי דאי מייתו להו ריפתא לבי רב ניחא להו טפי:
סגי נהור כתב:עקביה כתב:חדר האוכל המדובר שכן באותו בנין בו היו חדרי הפנימיה של בחורי היש"ק, אבל לא באותה קומה, ולא נראה שאמורה להיות לעובדה זו השפעה על הנושא הנדון.
למה אתה כ"כ בטוח שלא אמורה להיות לעובדה זו השפעה? כלום מעיקר הדין לא היה עליהם להדליק בפתח הבנין?
ארזי ביתר כתב:סגי נהור כתב:עקביה כתב:חדר האוכל המדובר שכן באותו בנין בו היו חדרי הפנימיה של בחורי היש"ק, אבל לא באותה קומה, ולא נראה שאמורה להיות לעובדה זו השפעה על הנושא הנדון.
למה אתה כ"כ בטוח שלא אמורה להיות לעובדה זו השפעה? כלום מעיקר הדין לא היה עליהם להדליק בפתח הבנין?
אאל"ט, לדעת הגרשז"א בחורי ישיבה יכולים להדליק בכל מתחם הישיבה. כמדומני, מטו משמיה שבחור ישיבה שהדליק את נרות החנוכה של היכל הישיבה, אינו חוזר ומדליק!
עקביה כתב:ארזי ביתר כתב:אאל"ט, לדעת הגרשז"א בחורי ישיבה יכולים להדליק בכל מתחם הישיבה. כמדומני, מטו משמיה שבחור ישיבה שהדליק את נרות החנוכה של היכל הישיבה, אינו חוזר ומדליק!
אם קבלה היא נקבל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 14 אורחים