קו ירוק כתב:גם גלות אדום/רומי , איננה גלות במובן של עזיבת הארץ, אלא של עקירת השלטון ובעיקר עקירת הדת.
בן אדם כתב:כנראה שגלות נקרא גם כאשר יושבים באדמתם בלי שלטון עצמאי, וצ"ע.
שייף נפיק כתב:בן אדם כתב:כנראה שגלות נקרא גם כאשר יושבים באדמתם בלי שלטון עצמאי, וצ"ע.
והראיה שאנחנו עדיין לא יצאנו מהגלות אף שישראל על אדמתם.
שבע כתב:כמדומני שהאריך בזה רבינו המהר''ל בספרו.
קו ירוק כתב:חורבן בית המקדש, והפסקת השלטון כן. אבל לא גלו כלל! רק מעטים שטיטוס לקח לתהלוכה ברומי.
צורב מתחיל כתב:ראיתי שמביאים מדרש שדורש את הפסוק ואף גם זאת בהיותם בארץ אויביהם לא מאסתים וגו' על גלות יון, וא"כ נמצא שזה נקרא בהיותם בארץ אויביהם.
מגילה דף יא.
ושמואל אמר לא מאסתים ולא געלתים לכלותם. לא מאסתים, בימי יוונים. ולא געלתים, בימי נבוכדנצר. לכלותם, בימי המן. להפר בריתי אתם, בימי פרסיים. כי אני ה' אלהיהם, בימי גוג ומגוג.
במתניתא תנא לא מאסתים, בימי כשדים שהעמדתי להם דניאל חנניה מישאל ועזריה. ולא געלתים בימי יוונים שהעמדתי להם שמעון הצדיק וחשמונאי ובניו ומתתיה כהן גדול . לכלותם, בימי המן שהעמדתי להם מרדכי ואסתר. להפר בריתי אתם, בימי פרסיים שהעמדתי להם של בית רבי וחכמי דורות. כי אני ה' אלהיהם, לעתיד לבוא שאין כל אומה ולשון יכולה לשלוט בהם
בקרו טלה כתב:צורב מתחיל כתב:ראיתי שמביאים מדרש שדורש את הפסוק ואף גם זאת בהיותם בארץ אויביהם לא מאסתים וגו' על גלות יון, וא"כ נמצא שזה נקרא בהיותם בארץ אויביהם.מגילה דף יא.
ושמואל אמר לא מאסתים ולא געלתים לכלותם. לא מאסתים, בימי יוונים. ולא געלתים, בימי נבוכדנצר. לכלותם, בימי המן. להפר בריתי אתם, בימי פרסיים. כי אני ה' אלהיהם, בימי גוג ומגוג.
במתניתא תנא לא מאסתים, בימי כשדים שהעמדתי להם דניאל חנניה מישאל ועזריה. ולא געלתים בימי יוונים שהעמדתי להם שמעון הצדיק וחשמונאי ובניו ומתתיה כהן גדול . לכלותם, בימי המן שהעמדתי להם מרדכי ואסתר. להפר בריתי אתם, בימי פרסיים שהעמדתי להם של בית רבי וחכמי דורות. כי אני ה' אלהיהם, לעתיד לבוא שאין כל אומה ולשון יכולה לשלוט בהם
ובמהרש"א שם בתו"ד וחשיב בימי יונים אף על גב דבהאי קרא בארץ אויביהם כתיב י"ל כיון דהיה אז ממשלת יונים עליהם גם בא"י בארץ אויביהם מקרי.
צורב מתחיל כתב:קו ירוק כתב:חורבן בית המקדש, והפסקת השלטון כן. אבל לא גלו כלל! רק מעטים שטיטוס לקח לתהלוכה ברומי.
ראיתי שמביאים מדרש שדורש את הפסוק ואף גם זאת בהיותם בארץ אויביהם לא מאסתים וגו' על גלות יון, וא"כ נמצא שזה נקרא בהיותם בארץ אויביהם.
קו ירוק כתב:צורב מתחיל כתב:קו ירוק כתב:חורבן בית המקדש, והפסקת השלטון כן. אבל לא גלו כלל! רק מעטים שטיטוס לקח לתהלוכה ברומי.
ראיתי שמביאים מדרש שדורש את הפסוק ואף גם זאת בהיותם בארץ אויביהם לא מאסתים וגו' על גלות יון, וא"כ נמצא שזה נקרא בהיותם בארץ אויביהם.
זה דרש. אבל הפשט בפסוק הוא על גלות האחרונה שאנו שרויים בה בעו"ה, שנתפזרו ישראל בכל הארצות, ואף זאת נקראת 'גלות רומי', וע"י ורמי נהייתה, אלא שלא בזמן החורבן אלא בזמן שהרומים הפכו לנוצרים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 12 אורחים