מנין כתב:מה השייכות של האריז"ל לר"ח טבת?
קראקובער כתב:עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:11 בני אדם היו בתיבה, וכולם נזכרו בחומש-רש"י בראשית (8+1 בפ' נח, 1 בפ' לך, 1 בפ' וישלח).
האם יש עוד?
משה ותיבתו מוזכרים ברש"י פ' נח.
שרה היתה בתיבה בתחילת פרשת לך לך (לא "במזוודה" כמו שאומרות הגננות), ודינה בפרשת וישלח.
הנביא הושע, מובא ברש"י בפסוק הראשון עה"ת אם כי זה רק דבוק לתיבה ולא בתוכה..
משה פרץ כתב:עזריאל ברגר כתב:11 בני אדם היו בתיבה, וכולם נזכרו בחומש-רש"י בראשית (8+1 בפ' נח, 1 בפ' לך, 1 בפ' וישלח).
האם יש עוד?
וסיחון ועוג
יאיר כתב:11 בתוך ו - 3 סמוכים/דבוקים
משה פרץ כתב:עוד חידה: איך נלמד דין הפסיפלורה מפרשת נח?
קראקובער כתב:משה פרץ כתב:עוד חידה: איך נלמד דין הפסיפלורה מפרשת נח?
לגבי פרי שמניב פירות תוך שנה אם נוהג בו ערלה מזה שנח שתה מן היין מיד.
קראקובער כתב:מדרש רבה ל"ו ד':
אמר רבי חייא בר אבא: בו ביום נטע, בו ביום שתה, בו ביום נתבזה, ויתגל בתוך אהלו.
עזריאל ברגר כתב:קראקובער כתב:מדרש רבה ל"ו ד':
אמר רבי חייא בר אבא: בו ביום נטע, בו ביום שתה, בו ביום נתבזה, ויתגל בתוך אהלו.
על כגון דא אמרז"ל "אין מזכירין מעשה ניסים".
קראקובער כתב:עזריאל ברגר כתב:קראקובער כתב:מדרש רבה ל"ו ד':
אמר רבי חייא בר אבא: בו ביום נטע, בו ביום שתה, בו ביום נתבזה, ויתגל בתוך אהלו.
על כגון דא אמרז"ל "אין מזכירין מעשה ניסים".
נו נו, אפשר לחשוב שבאמת מדובר בהוכחה לדינא שאין ערלה בכה"ג כאילו נח שמר כל התורה כולה, הכול ע"ד החידוד, יש עוד עשר תירוצים על ה"קושיא" ואין מזכירין מעשה ניסים אחד מהם כמו שמתרצים לגבי אילן חרוב של רשב"י ובנו.
עזריאל ברגר כתב:קראקובער כתב:משה פרץ כתב:עוד חידה: איך נלמד דין הפסיפלורה מפרשת נח?
לגבי פרי שמניב פירות תוך שנה אם נוהג בו ערלה מזה שנח שתה מן היין מיד.
מי אמר ששתה מיד?
מנין כתב:מנין כתב:מה השייכות של האריז"ל לר"ח טבת?
רמז: יום פטירתו.
קראקובער כתב:עזריאל ברגר כתב:קראקובער כתב:מדרש רבה ל"ו ד':
אמר רבי חייא בר אבא: בו ביום נטע, בו ביום שתה, בו ביום נתבזה, ויתגל בתוך אהלו.
על כגון דא אמרז"ל "אין מזכירין מעשה ניסים".
נו נו, אפשר לחשוב שבאמת מדובר בהוכחה לדינא שאין ערלה בכה"ג כאילו נח שמר כל התורה כולה, הכול ע"ד החידוד, יש עוד עשר תירוצים על ה"קושיא" ואין מזכירין מעשה ניסים אחד מהם כמו שמתרצים לגבי אילן חרוב של רשב"י ובנו.
עזריאל ברגר כתב:כולם יודעים את הביטוי "כדאי הוא רשב"י לסמוך עליו בשעת הדחק".
על מי עוד נאמר ביטוי דומה?
(פסחים קו,א תוד"ה קפיד)
משה פרץ כתב:נח קיים את התורה כדאיתא בתדבא"ר פ"ו.
לבנון כתב:שאלות בגימטריאות של שמות אנשים בתנ"ך:
א. מה הוא השם בעל הגימטריה הנמוכה ביותר בתנ"ך?
ב. מהו השם בן ארבע אותיות, בעל הגימטריה הנמוכה ביותר?
לייטנר כתב:לבנון כתב:שאלות בגימטריאות של שמות אנשים בתנ"ך:
א. מה הוא השם בעל הגימטריה הנמוכה ביותר בתנ"ך?
ב. מהו השם בן ארבע אותיות, בעל הגימטריה הנמוכה ביותר?
א. גד
ב. אהוד?
לייטנר כתב:א. אגא
ב. אחאב
לייטנר כתב:לא זכור לי שמוזכרים יחסי אישות בין מנשה למשלמת או בין אחז לאבי. כמובן שסביר שהיו לאור העובדה שהנשים היו אמהות לבני האבות.
עכ"פ, בחידות שהחד אותן צריך להסביר: "לא חשבתי ש... התכוונתי ש...", צריך הגדרות מדויקות.
יאיר כתב:אסנת היתה בת דינה כידוע ומצד שני שאול בן הכנענית-בן דינה (שנבעלה לכנעני) כיצד יתכן שמאותה ביאה של שכם נולדו 2 והרי לא מוזכר שהיו תאומים וכן אם נאמר דדרשות חלוקות הן עדיין יהיה קשה איך יוסף נשא את אסנת?
יאיר כתב:נכון ונכון שזה לא כ"כ חידה אבל לקח כשעה עד שנענתה
ואדאתינן להכא אשאל 'חידה' אחרת באותו ענין..
ר"ע הרי היה גלגול של שכם (ויש בזה אריכות) ומצד שני עשרת הרוגי מלכות היו גלגול השבטים והיאך היה פעמיים באותו דור ודיבר כביכול עם עצמו??
יאיר כתב:נכון ונכון שזה לא כ"כ חידה אבל לקח כשעה עד שנענתה
ואדאתינן להכא אשאל 'חידה' אחרת באותו ענין..
ר"ע הרי היה גלגול של שכם (ויש בזה אריכות) ומצד שני עשרת הרוגי מלכות היו גלגול השבטים והיאך היה פעמיים באותו דור ודיבר כביכול עם עצמו??
עזריאל ברגר כתב:חידה ללומדי הדף היומי,
נסו לפתור אותה ללא שימוש במחשב או בקונקורדנציה וכדו':
בדף של היום דובר על שם ה' עם הקדמת אותיות השימוש.
היכן ניתן למצוא את כולם בפסוקים:
מה' - ?
שה' - ?
הה' - ?
וה' - ?
כה' - ?
לה' - ?
בה' - ?
את כולם מצאתי בתורה, בספרי ההפטרות, או בסידור (כלומר: פסוקים הנאמרים בתפילות שונות).
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 555 אורחים