גם זה הבל כתב:כואב הלב....
על אלה אני בוכיה ליבי ליבי על חלליהם למיימינים בה סם חיים וכו' ,
שמח תשמח כתב:גם זה הבל כתב:כואב הלב....
על אלה אני בוכיה ליבי ליבי על חלליהם למיימינים בה סם חיים וכו' ,
זו היא למשל דוגמא קלאסית לתגובות שדיברתי עליהם בהודעתי לעיל.
שמח תשמח כתב:מטבע הדברים פורום הפתוח לקהל הרחב אשר בכל רחבי תבל, עם כל ההערכה והתועלת שבדבר, יש בו חסרון גדול מאד, והוא הבדלי הרמות שבין הכותבים.
יש כאן, או היו כאן ברחבי הפורום לפחות בתחילתו (לפני שעזבו מחמת התיסכול), אנשים רבי ידע ורמה תורנית גבוהה, ואשר חושבים פעם או פעמיים לפני שכותבים משהו. היה כאן חומר תורני פורה ומעניין.
ברם היום עם ירידת הרמה אחנו חברי הפורום נאלצים להתמודד עם תגובות שנאמרות ללא כל מחשבה, סתם בשביל להגיב ולהיות מהדוברים. תת רמה ממש. ואין כאן המקום להאריך, והאישי שלי מלא בדברי הזדהות מחברי הפורום על צעקותי בזה
הייתי רוצה להציע למנהלי הפורום לפתוח פורום חדש סגור לבעלי רמת כתיבה תורנית גבוהה בלבד. הקריטריונים לקבלת אישור כתיבה בפורום הזה, יהיו על פי רמת הודעותיו בפורום הפתוח. שמו של הפורום הזה יכול להיקרא: "קול ברמה" או כל שם אחר כיד הדמיון הטובה
איש_ספר כתב:הצעתו של שמח תשמח, ראויה לדיון ומחשבה, ואין להתכחש למציאות העגומה העומדת מאחוריה.
אלא שפעמים רבות הבעיה נעוצה במהות האשכולות והדיונים המבוקשים (דוגמא בעלמא: מיהם החיצונים? מה הם קדמונים?).
אך לאידך כשעיקרו של הדיון הוא רציני, גם הדיונים הבאים בו הם לרוב עניניים ויש בהם תועלת גדולה.
ישראל הר כסף כתב:לי היה ברור שיכנס כאן באשי ויכתוב בערך כך: 'קדמונים הם כל הספרים שנכתבו בנושא*** והמסתעף, משנת***ועד שנת***בערך' וזהו.
מצד אחד יש בדברי שמח תשמח בנותן טעם, כי הבעיה העיקרית בפורום סגור הוא שאין כשרון חדש והכל מסתובב סביב מספר מצומצם של שמות ומוחות, והיה לזרא.
אבל אם יש גם פורום פתוח שיכול כל ניק חדש לקבוע שיש לאל ידו לשאול כענין ולהשיב כהלכה, כאשר הוא מציע, אז זה מציאותי. כי כשיובחן בדברי ניק חדש שהוא בר-הכי, הוא יוזמן ליכנס פנימה.
אבל הבעיה מתחילה בזה שכל נושא שיעלה, יצטרכו החכמים לדון בו גם בפורום הסגור וגם בפורום הפתוח, ויגרום לכפילות ותיסכול.
אבל מצחיק אותי עד כמה זה דומה לפוליטיקה בארה"ב. כיום ישנם מאות אלפי פליטים ממקסיקו שנושרים לארה"ב בלי לבקש ויזה או אזרחות. ויש תנועה חזקה נגד הנהירה הזאת, כי זה משדד מערכות בכלכלה וכו'. ורוב היהודים והחרדים בכלל מנוגדים לגבול הפתוח בין ארה"ב למקסיקו. ולא עולה בדעת אחד מהם שרוב אבות אבותיהם נכנסו לארה"ב בלי ויזות ובלי אזרחות, ורק ככה יכלו לקנות בה שביתה להם ולבניהם אחריהם.
כך גם כאן, לו היה הפורום כאן סגור דלתיים ובריח, לא הייתי אני ולא שמח תשמח ולא רוב היושבים כאן יכולים לגשת ולדבר דבר ולא חצי דבר. ובכן, אני אסיר תודה על זה שאין הפורום סגור, אף אם לפעמים זה גורם לי קצת מורת רוח.
ישבב הסופר כתב:ישראל, לשאול מה זה 'קדמונים', זה כמו לפתוח אשכול על "מהי הגדרת שאלה מטופשת"... דבר שניתן בשיעורין ואין דעות בני אדם שוות, כי לפעמים מה שנראה לאדם שאלה טובה ש'אין עלי' תשובה', לחבירו זה נראה שאלה מטופשת.
אינני יודע אם ידעת טרם שפתחת את האשכול ההוא שאין ההגדרה ברורה כלל
ישבב הסופר כתב: הבעיה העיקרית בפורום סגור הוא שאין כשרון חדש והכל מסתובב סביב מספר מצומצם של שמות ומוחות, והיה לזרא.
אבל אם יש גם פורום פתוח שיכול כל ניק חדש לקבוע שיש לאל ידו לשאול כענין ולהשיב כהלכה, כאשר הוא מציע, אז זה מציאותי. כי כשיובחן בדברי ניק חדש שהוא בר-הכי, הוא יוזמן ליכנס פנימה.
אבל הבעיה מתחילה בזה שכל נושא שיעלה, יצטרכו החכמים לדון בו גם בפורום הסגור וגם בפורום הפתוח, ויגרום לכפילות ותיסכול.
.
כשיובחן בדברי ניק חדש שהוא בר-הכי, הוא יוזמן ליכנס פנימה.
ישבב הסופר כתב:אקח למשל האשכול החדש של החכם המתעמק שליט"א (אחד מעמודי התווך של הפורום) בענין אלדד, והעלה אפשרות סבירה ומחודשת, שיש לדון בה בעניין רב. אבל תאר לך שאיש היה מעלה אשכול בכותרת "אלדד הדני, מה זה?"... לזה אשכול מטופש יקרא.לזה קוראים אולי עצלות אבל לא טפשות.
י. רבינוביץ כתב:שימעו נא חברים, קראתי את תגובותיכם, ושמתי לב שיש כאן מחשבה שמישהו מתכחש לעצם העובדה.
ועל כך רציתי לומר: איני סבור לרגע שכל השאלות בפורום הינן במשלב גבוה, אבל כן אני סובר כמה דברים אחרים:
א- לפרסם הודעה כזו בציבור זה שחצנות. (אפשר למשל לשלוח הודעה פרטית עם טענה זו למנהל האתר וכדו' והוא ישקול זאת, מה הטעם
לפרסם את ההודעה למנהלי האתר בפומבי. וכי אין להם תיבה פרטית?!) ועוד להכליל את עצמך ב"קול ברמה"...
אגב, למרות שפותח האשכול שינה כעת את הכותרת ל:"האם לא הגיע העת לפורום הפתוח למורשי כתיבה בלבד? - דיון",
כל כותרות האשכול לא נמחקו ומעידות שבתחילה כתוב היה כאן: "הצעה חשובה למנהלים להעלאת הרמה של הפורום".
וכאן אני רוצה לומר שאין לי שום דבר אישי נגד הכותב, איני מכירו כלל. אני פשוט נגד ה'תזה' הזאת.
ב- העניין של 'פורום ברמה גבוהה', הוא חוכא ואיטלולא כל עוד לא מדובר במסגרת של ישיבה פרטית או קבוצה מסויימת. אז כאמור המושג
'דיונים ברמה גבוהה' במסגרת זו, במשמעות של רמה אחידה של ידע, צריך להמחק מהלקסיקון. עם זאת, 'דיונים ברמה גבוהה' של
משא ומתן, או במילים אחרות: יושר אינטלקטואלי, זה רצוי והכרחי.
ג- פורום אוצר החכמה הוא פורום המשתייך לתוכנת אוצר החכמה, וממילא אנשים רבים עם פלורליזם של רמות וידיעות גולשים כאן.
פגיעה במשתמשי האתר, לרוב, תחשב כפגיעה במשתמשי התוכנה. כי זה משלים זה משלים את זה, ולהיפך. ומסיבה זו
יש לאנשי אוצר החכמה לנהוג במשנה זהירות כאשר מדובר בלקוחותיהם שהשקיעו קרוב לעשרת אלפים שקלים ויותר עבור תוכנה זו.
ד- בפורום שמשמש ציבור רחב של משתמשים יש צורך להיאזר בסובלנות גם כלפי מי שקטן מאיתנו בחכמה ולעזור לו להתקדם הלאה.
אני סמוך ובטוח שמי שגלש כאן לפני שנה, לרוב, אינו כמו מי שנמצא כאן כמה ימים. אדם ששואל שאלות, איך לומר, מוזרות (בלשון המעטה),
יוכל להבין זאת מכמות התגובות, או מצורתן. בכלל, התופעה בציבור שלנו שאנשים לא מפרגנים ולא סבלניים אחד לשני, עוברת כל גבול!
איפה הסבלנות של הלל הזקן, איפה?
ה- האם מישהו יוכל לתת לי דוגמה אחת של אשכול 'מטופש'? (לצורך העניין אקבל זאת רק בפרטי). מה שמטופש לך, לא בהכרח מטופש לשני.
וגם אם נצא מנקודת הנחה שמישהו כתב כאן שאלה רק כדי לקבל תשומת לב, למרות שעוד לא ראיתי דבר כזה, מה רע בכך לתת תשומת לב ליהודי, מה?!
וגם אם יש מצב כזה, הלא הוא בטל במאה, ומה בכך?!
שבת שלום.
כל מה שנכתב באשכול זו הוא אך למותר
יש על זו הרבה ספרים מן ראשוני המדקדים אבן גנאח, רד"ק, מחברת מנחם
ספרי יריעות שלמה, לר' שלמה פפנהיים
ספרי המלבי"ם
חומשי ר' שמשון רפאל הירש
ועוד ועוד
למי שיש לו חיך באלו הענינים המעיין בספרים אלו ודומיהם ימצא בהם רוב נחת, ולא ניתנו דברים אלו לכתוב בהם מקופי' על ראש המזלג, לקנות את כל תורת הדקדוק על רגל אחת
במחכ"ת, הודעתך זו מביאה לידי גיחוך. זה טיבו של פורום שבו מעלים הערות משוחחים ומאירים. ומה בכך? אם אחד אינו בר הכי בדקדוק ואין לו לחפש, אינו יכול לשתף את מי שמעוניין בשאלתו, ואולי יתעשר במשהו כאשר היה לעולמים. גם על תחומים אחרים כמו הסטוריה וכד' אפ"ל כלך אצל ספרי התולדות, וכל כיו"ב.
לא הבנת את כוונתי
אם אחד רוצה דוקא לכתוב בפורום, בכל הכבוד.
כוונתי רק לאלו הרוצים באמת לידע ולהתעשר בענינים אלו, לאלו לא יועיל להם אם ישאול שאלות פרטיות במלה א' או משנהו, והמשיבים יענהו מסברת הכרס, מוטב שיעיין בספרים המיועדים על כך, או שעכ"פ המשיבים יציינו על זה, ובוודאי שפורום אין מיועד להקיף את כל הנושא, שהם בבחינת מים שאין להם סוף למי שלא למד את הענין ממקורו, מה שאין כן שאר נושאים, שברובם יש להשואלים עכ"פ 'ידיעה במהשהוא שואל', ושואלין רק להתוודע פרטים נעלמים.
אני גם מאוד מאוכזב לראות שדווקא אשכולות עמוסי ועסיסי תוכן לא זוכים כמעט ליחס, ודקדוקי עניות מועלים על נס
בענין שכתבת בדברים הזוכים ליחס, יש לך נקודה, אבל כנראה הסיבה לכך, שדברים התוריים שמעלים פה, על פי רוב צריכים עיון והעמקה ובירור ולימוד, משא"כ ענינים היסטוריים והשקפה, לפעמים צורמים מאוד למי שיש לו תפיסה שונה, ולא סובלים זאת ועונים, וכך מתחיל הגלגל להתגלגל.
שמח תשמח כתב:יש כאן, או היו כאן ברחבי הפורום לפחות בתחילתו (לפני שעזבו מחמת התיסכול)
ג) התאפקות. מצוי כמה פעמים שהכותבים משבחים או מגנים זה את זה. התוצאות בדרך כלל הם מסכת חירופין הלוך ושוב, או לחלופין שבחים. אין לדבר זה מקום, אם רוצים לשבח, ישבחו בקצרה, אם רוצים לעקוץ, יעקצו ברמז, אבל לא איברי פורום זה לשבוחי ולאונאה. ואל לנו לשכוח שהעוקץ לא עקץ אותך, אלא את הניק או את הדיעה שלך, ולמה לך להזדעק. (כמה פעמים ביזו וגינו את דברי בפורום, ולא עניתי, אלא הגבתי על חלק הענייני בלבד, לא משום שאני מעביר על מדותי, להיפוך לדאבון אני רחוק מזה בחיי הפרטיים, אך אין מקום לכתוב בפרום כי אם דברי שכל וטעם ולא בזיונות וחירופין).
אדג כתב:איך שלא יהיה, איני יודע אם עיתותיהם של המנהלים פנויות לשם עריכת ומחיקת שטויות קטנוניות, אבל ברמת העיקרון - זוהי דרך הישר.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 837 אורחים