ההוא דאמר כתב:יתכן, שמעמידים אותה על חזקת הגוף של בתולה [עיין תוס' כתובות ט, א].
ואם כן תולים את השינוי רק בבועל.
[דאל"כ תיקשי, בכל אונס, מדוע חייב, דילמא היתה מכבר בעולה, וע"כ כנ"ל שמעמידים אותה על חזקת הגוף של בתולה].
ההוא דאמר כתב:יתכן, שמעמידים אותה על חזקת הגוף של בתולה [עיין תוס' כתובות ט, א].
ואם כן תולים את השינוי רק בבועל.
[דאל"כ תיקשי, בכל אונס, מדוע חייב, דילמא היתה מכבר בעולה, וע"כ כנ"ל שמעמידים אותה על חזקת הגוף של בתולה].
שמואל דוד כתב:ההוא דאמר כתב:יתכן, שמעמידים אותה על חזקת הגוף של בתולה [עיין תוס' כתובות ט, א].
ואם כן תולים את השינוי רק בבועל.
[דאל"כ תיקשי, בכל אונס, מדוע חייב, דילמא היתה מכבר בעולה, וע"כ כנ"ל שמעמידים אותה על חזקת הגוף של בתולה].
א״כ מדוע חוששים כאן דילמא בעולה בעל, הרי יש לה חזקת הגוף של בתולה
ההוא דאמר כתב:לא ראיתי כן בתוספות
תוספות סוף העמוד ד"ה אי טריפה הרג אי שלם הרג. תימה הא אזלינן בתר רובא דמרוצח דייקינן לה בפ"ק דחולין (דף יא: ושם) דלא חיישינן דלמא במקום סייף נקב הוה וי"ל דמיירי כגון דאיכא קמן חד טריפה וחד שלם דצריך לידע איזה מהם הרג:
וכמובן, שהוא הדין והוא הדרך לנכרית ולבעולה.
שמואל דוד כתב:ההוא דאמר כתב:לא ראיתי כן בתוספות
תוספות סוף העמוד ד"ה אי טריפה הרג אי שלם הרג. תימה הא אזלינן בתר רובא דמרוצח דייקינן לה בפ"ק דחולין (דף יא: ושם) דלא חיישינן דלמא במקום סייף נקב הוה וי"ל דמיירי כגון דאיכא קמן חד טריפה וחד שלם דצריך לידע איזה מהם הרג:
וכמובן, שהוא הדין והוא הדרך לנכרית ולבעולה.
כוונתך שרובא נכריות?
שמואל דוד כתב:התוספות כתבו כן רק מחמת קושיא
ההוא דאמר כתב:שמואל דוד כתב:התוספות כתבו כן רק מחמת קושיא
אבל כך הם מעמידים את הנושא, והגמ' כוללת את זה בחדא מחתא.
ההוא דאמר כתב:אבל צריך לדעת יסוד מוסד [שהתברר עם ת"ח מופלג], כי מה שבכל אונס לא חוששים לדילמא בעולה בעל, זהו משום חזקת הגוף.
ולדעתי לא נפלאת ולא רחוקה, להעמיד את הסוגיא שמדברת על חיוב ראיה, בין ברציחה ובין באונס, שבנושאים אלו מדובר שהיו ב' אנשים לפנינו, והספק האם היה מעשה של חיוב או פטור, וע"ד שפירשו התוס' ברוצח.
והבוחר יבחר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 135 אורחים