ואחרי כן יצאו ברכוש גדול
דַּבֶּר נָא בְּאָזְנֵי הָעָם וְיִשְׁאֲלוּ אִישׁ מֵאֵת רֵעֵהוּ וְאִשָּׁה מֵאֵת רְעוּתָהּ כְּלֵי כֶסֶף וּכְלֵי זָהָב (שמות יא, ב).
וברש"י שם: "דבר נא. אין נא אלא לשון בקשה, בבקשה ממך הזהירם על כך, שלא יאמר אותו צדיק אברהם, 'ועבדום וענו אותם' קיים בהם, 'ואחרי כן יצאו ברכוש גדול' לא קיים בהם". ומקור דברי רש"י מהגמרא בברכות (ט.).
ולכאורה צריך ביאור. וכי הקב"ה צריך לקיים את הבטחתו לאברהם רק בכדי שלא יאמר אותו צדיק "ואחרי כן ברכוש גדול לא קיים בהם"? הלא בודאי הקב"ה מקיים הבטחתו לפי שהבטיח?
[קרדיט: ההגרלה של https://tora-forum.co.il/viewforum.php?f=57]