ראיתי פעם בספר קדום כי נערה קודם נישואיה משפיעה בהתנהגותה על מצבו הרוחני של בעלה לעתיד. אולי הקב"ה דואג שהזיווג שתוכנן כבר לפני לידתם יגיעו מתאימים ככל היותר. האם ידוע לך היכן מופיע דבר כזה?
ראיתי פעם בספר קדום כי נערה קודם נישואיה משפיעה בהתנהגותה על מצבו הרוחני של בעלה לעתיד. אולי הקב"ה דואג שהזיווג שתוכנן כבר לפני לידתם יגיעו מתאימים ככל היותר. האם ידוע לך היכן מופיע דבר כזה?
שייף נפיק כתב:הבבלי הקדום והעתיק במסכת סוטה
אין מזווגים לאדם אלא לפי מעשיו.
וזה השפעה ישירה על בעלה לעתיד בעתיד
שייף נפיק כתב:הבבלי הקדום והעתיק במסכת סוטה
אין מזווגים לאדם אלא לפי מעשיו.
וזה השפעה ישירה על בעלה לעתיד בעתיד
אוצר החכמה כתב:לא הבנתי את הראייה להפך.
הטענה שלו היא כזאת. כיוון שהם וודאי יינשאו (זיווג ראשון) ומצד שני ראינו שהקב"ה מעוניין שזוג יתאימו במעשיהם הטובים (שהרי בזיווג שני אין מזווגים אלא לפי מעשיו) אם היא תהיה צדקת הדבר יגרום שתהיה לו סייעתא דשמייא להיות גם הוא צדיק כדי שיתקיימו שני הדברים יישא אותה ויהיו מתאימים.
אפשר להתווכח עם זה מכל מיני צדדים אבל למה יש ראיה מדינה נגד זה?
אוצר החכמה כתב:את זה הסברתי איך הוא מחשב את הדברים דווקא בגלל הארבעים יום. אע"פ שאיני יודע אם יש צדק בחשבון הזה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 424 אורחים