טובה ראייתם כתב:כמדומה שבדורות אחרונים אין ראש ישיבה שהיו לו תלמידים חשובים שמתייחסים אליו כרבם המובהק, כר' אהרן זצ"ל.
כדאי שמי למנות כאן את רשימת תלמידיו המובחרים, והדברים עד לעצמם.
יש באוצר הגדה של פסח של הרב שלמה קורח הרב הרשמי של בני ברק, והוא בהיותו בחור חגג ליל הסדר אצל ר' אהרן בליקווד, ומעלה זכרונות נחמדים מן הלילה הקדוש ההוא.
נוטר הכרמים כתב:רבותיו – אבותיו הרוחניים היו רבינו הגר"א ור' משולם איגרא.
קלונימוס הזקן כתב:טובה ראייתם כתב:כמדומה שבדורות אחרונים אין ראש ישיבה שהיו לו תלמידים חשובים שמתייחסים אליו כרבם המובהק, כר' אהרן זצ"ל.
כדאי שמי למנות כאן את רשימת תלמידיו המובחרים, והדברים עד לעצמם.
יש באוצר הגדה של פסח של הרב שלמה קורח הרב הרשמי של בני ברק, והוא בהיותו בחור חגג ליל הסדר אצל ר' אהרן בליקווד, ומעלה זכרונות נחמדים מן הלילה הקדוש ההוא.
לבד מהעובדה שהכותב מעריץ של הגרא"ק זללה"ה, האם יואיל להסביר את דבריו (בפרט המודגשים בין בbold ובין ע"י קו) שוב לדוברי עברית פשוטים כמוני.
נ.ב. "האיש המרשים" מזכיר קצת את הרב בענגיס, עוד מישהו מזהה כך?
מותיב ומפרק כתב:לתמהים למה עדיין לא יצא ספר על הגר"א קוטלר משך כל השנים. ליהוי ידוע שזה כחמש שנים שספר עב כרס בא לידי גמר (ע"י הסופר הידוע מב"ב) אך רבו בה המגיהים וחילוקי הדיעות בין בני המשפחה וכנראה עדיין יקח זמן רב עד שיתפשרו בנושא..
חד וחלק כתב:מבריק בהחלט, אבל יש לעיין בסברא זו. לפו"ר ובלי לפתוח ספרים, מילה ברח צפונית לא היתה ממיתה ודאי אלא גורמת לספק פיקו"נ, ואם כן מוזר לומר שפעולת המילה עצמה תחשב כהריגה עד כדי שלא יהיה עליה שם מילה בכלל.
איש_ספר כתב:ר' יצחק זילברשטיין מביא בספרו שבת שבתון מה ששמע מר' שמשון פנקוס זצ"ל, שהאו"ש שאל את קבוצת הבחורים מסלבודקא, למה לא הביאו ראיה בגמ' דפיקו"נ דוחה שבת מהא דפיקו"נ דוחה מילה, וכדאשכחן שלא מלו במדבר משום רוח צפונית וכו', ומילה דוחה שבת, וא"כ נילף מהכא דפיקו"נ דוחה שבת. (ועל דרך שאר הדרשות שבאו ביומא שם). ואמר הגרא"ק דמילה במקום פיקו"נ אינו מדין דיחוי, אלא דבמקום פיקו"נ, כשע"י המילה ימות, אינו בגדר מילה אלא הריגה! וממילא ליכא למשמע מיניה מידי.
מותיב ומפרק כתב:להלן רשימה חלקית מבחירי תלמידיו בקלעצק ולייקווד, יבואו חברי הפורום ויוסיפו כמיטב ידיעתם.
רבי גדלי' שארר
רבי ישעי' שימונוביץ
רבי לייב רוטקין
רבי מנדל קראוויץ
רבי משה אייזמן
רבי אלי' שוויי
רבי שמואל קמנצקי
רבי יוסף רוזנבלום
רבי מאיר הרשקוביץ
רבי חיים עפשטיין
רבי אלי' דוב ווכטפויגל
רבי משה הלל הירש
רבי יעקב שיף
רבי אפרים זורייבין
רבי מאיר שטרן
רבי שלמה לייפר
ישבב הסופר כתב:רבי אהרן קרייזר
ישבב הסופר כתב:עוד מאלו שיצאו מפתח בית מדרש גבוה בתקופת הגר"א קוטלר:
ר' מאיר כהנא
ישבב הסופר כתב:עוד מאלו שיצאו מפתח בית מדרש גבוה בתקופת הגר"א קוטלר:
ר' משה הירש מראשי נטורי קרתא
ר' שלמה קרליבך
ר' מאיר כהנא
נוטר הכרמים כתב:
מי שקרא אי-פעם את קורותיה של יהדות זו באותם ימים רחוקים, משתאה אל מול הסגידה וכריעת הברך לאלהי הכסף ואלהי הזהב, טרם חדרו אל ההמון מושגי הנתינה והנשיאה בעול, ומי מדבר על החזקת תורה.
בדבר דרך הלימוד החדש [היינו ללמוד דוקא בעיון הדק היטב כי לו משפט הבכורה, ובהם צריכין להגות יומם ולילה] אשר לא שערום אבותינו, כתבו לי תלמידיו של גדול הדור, וגדול מרבן שמו, מרנא ר' אהרן קאטלער זצ"ל, ה"ה הה"ג מוה"ר שלמה מילער הי"ו מפה, כעת ראש הכולל בטאראנטא, והה"ג צדיק תמים מוה"ר יעקב פנחס גוראלניק הי"ו משגיח בישיבת נייטרא במאונט-קיסקא, שרבם הגדול התמרמר מאוד על זה, וצווח ככרוכיא נגד דרך הלימוד הזה, וקראו בשם חמיסין הנאמר בסנהדרין (דף י"ד) ופי' הערוך ששונין חומשא של מסכת, ומרגלא בפומי' לאמור כמתמי', וכי כך למדו הנו"ב והחת"ס. והי' מצוה לתלמידיו שילמדו רוב מסכתות הש"ס עם גדולי המפרשים, וללמוד בשו"ע הלכות המסתעפים על כל סוגיא ולהביט מקופיא בדברי אחרונים. (כוכב"י הקדמה לח"ב)
יוסף שרייבער כתב:התנגד ולא התנהג! איזה הבדל בין ד' לה'.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 156 אורחים