אוצר החכמה כתב:אני לא מבין הרי תוספות אומרים את זה.
ההוא דאמר כתב:האם היו שני אותו האיש?
ע"ז יז, א "פעם אחת הייתי מהלך בשוק העליון של ציפורי ומצאתי אחד ויעקב איש כפר סכניא שמו אמר לי כתוב בתורתכם {דברים כג-יט} לא תביא אתנן זונה [וגו'] מהו לעשות הימנו בהכ"ס לכ"ג ולא אמרתי לו כלום אמר לי כך לימדני [ובהשמטות הצנזו"ר: יש"ו הנוצרי]. ".
כתב בהגהות היעב"ץ: ומצאתי א' מתלמידי כו'. נ"ב כאן משמע שא"א היה קרוב לחורבן בזמן ר"א ור"ע, וכ"מ עוד לקמן פ"ב [כ"ז, ב] [ועמ"ש שם] ובבתרא [דסוטה דף מ"ז ובסנהדרין ק"ז ב'] איתא שהיה תלמידו של רבי יהושע בן פרחיה, וצ"ל תרי הוו".
אוצר החכמה כתב:תודה רבה.
אני לא התכוונתי לתוספות הזה אלא לתוספות גבי לא כר' יהושע בן פרחיה שדחאו לישו שכתב על זה שלא הוא ניהו ישו דנגמר הדין דהיינו שהיו שנים.
כדאמרינן ישו הנוצרי כישף והדיח והסית את ישראל. אין זה ישו הנוצרי האמור בסנהדרין פ' נגמר הדין שתלאוהו בערב הפסח שאותו היה בימי הילני המלכה סמוך לחורבן הבית ויהושע בן פרחיה היה מדורות הראשונים סמוך לבנין הבית קודם לשמעון בן שטח שהיה בימי ינאי המלך.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 133 אורחים