מאמין באמת כתב:ב. לא פשוט האם באמת השעון איננו מלבוש ולא תכשיט. וגם לא פשוט אם יש דין איסור הנאה ממלאכת הוצאה שאינה משנה דבר בגוף החפץ.
לפי מה שאתה רוצה לטעון יוצא שאם מישהו יביא לי בשבת משהו ברכב ממקום שאין לי אפשרות להגיע לשם ברגל האם גם כן יהיה מותר לאכול את זה משום שלא נשתנה כלום בגוף הדבר????
מאמין באמת כתב: לפי מה שאתה רוצה לטעון יוצא שאם מישהו יביא לי בשבת משהו ברכב ממקום שאין לי אפשרות להגיע לשם ברגל האם גם כן יהיה מותר לאכול את זה משום שלא נשתנה כלום בגוף הדבר????
אוצר החכמה כתב:מסברא היה נראה לי שהעוצר לראות מה השעה דומה לעמד לכתף ולא לעמד לפוש וממילא אין כאן הנחה.
אוצר החכמה כתב:מסברא היה נראה לי שהעוצר לראות מה השעה דומה לעמד לכתף ולא לעמד לפוש וממילא אין כאן הנחה.
עזריאל ברגר כתב:מאמין באמת כתב:ב. לא פשוט האם באמת השעון איננו מלבוש ולא תכשיט. וגם לא פשוט אם יש דין איסור הנאה ממלאכת הוצאה שאינה משנה דבר בגוף החפץ.
לפי מה שאתה רוצה לטעון יוצא שאם מישהו יביא לי בשבת משהו ברכב ממקום שאין לי אפשרות להגיע לשם ברגל האם גם כן יהיה מותר לאכול את זה משום שלא נשתנה כלום בגוף הדבר????
בדיוק לזה התכוונתי, שלא פשוט לאסור זאת בדיעבד.
רק להדגיש: לא כתבתי שמותר!!!
ר' יונה כתב:מתני' סוף שבת: נכרי שהביא צורכי כלה או מת ימתין בכדי שיעשו, ולי"ד אם שונה בזה ישראל מנכרי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 382 אורחים