אוצר החכמה כתב:מסברא זה נראה מאד מחודש ורחוק. אבל מצד שני לכאורה אם הגמרא מדמה אכילה על השולחן למיטה אז כשם שמועיל בשולחן יועיל במיטה.
את עניין הייחוד לא הבנתי. הרי אין איסור ייחוד באשתו נדה ואם המציא סברא מדיליה להבדיל בין מיטה לשולחן שבמיטה אין גדר הפסק אלא דבר שמונע ייחוד הא מנא ליה וחוץ מזה תוספות קצת (קצת) משמע לא כך לגבי פלטי בן ליש.
ואם הביא ראיה אולי תביא אותה.
שמואל דוד כתב:
ראיתי בספר אחד בשם חוט שני. האם יש עוד פוסקים שכתבו כן.
אשמח במראה מקומות בענין זה.
כדכד כתב:בשולחן זה גם משתנהב לדעתך בין משפחה למשפחה?
שאם הם רגילים לאכול עם הילדים אז כשאסורים צריכים היכר כשאוכלים איתם? במהריק"ש לא כתב כך
עבד הזמן כתב:כדכד כתב:בשולחן זה גם משתנהב לדעתך בין משפחה למשפחה?
שאם הם רגילים לאכול עם הילדים אז כשאסורים צריכים היכר כשאוכלים איתם? במהריק"ש לא כתב כך
סברת המהריק"ש (שאינה מוסכמת כיודע ואכמ"ל) היא כמדומה שבמקום שיש עוד שאוכלים איתם לא יבואו לקירוב דעת, אבל בשכיבה במיטה אחת הנגיעה מצויה מאד גם בלי דעת ורצון.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 203 אורחים