הודעהעל ידי עזריאל 10 » ה' פברואר 08, 2018 7:31 pm
מצאתי במ״ב דרשו קעא 14
״ואם אינו מפסיד אוכלים בידיו אלא נמנע מלאכלו כתב בשו״ת מנחת יצחק שאינו עובר בבל תשחית אף שהמאכל מתקלקל עי״ז.
וכן דעת הגרש״ז
וכעין זה בשבט הלוי בענין אי השקאת עץ כדי לעוקרו כשיתיבש
וכן באג״מ יו״ד ח״ב קעד ג, שלא חייבה תורה להציל דברים מהשחתה ורק אסור להשחית בידיים
וכעין זה בחזו״א מלכים ו ח
שכתב שם שאין איסור השחתה אלא בקום ועשה
היוצא מזה, שלכאורה אין ענין להוציא הוצאה לקנית מזון מועט שמא אם יקנה מה שהיה קונה בד״כ, יזרק השארית, שהרי במעשה הקניה לא רק שאין מעשה השחתה, אלא אף לא כוונה להשחית. וא״כ, אין מקום להוציא הוצאה להמנע מהשארת שאריות, ואפילו לא ברור אם המחיר היה שווה, שיש מקום להעדיף הכמות הקטנה, היות ואין כאן מעשה השחתה בידיים.