ביליצר כתב:לא בדקתי וכמדומני קצת קיצרת,
יש נפק"מ בין ביטול ברוב להלך אחר הרוב,
יהושעבנמי כתב:ביליצר כתב:לא בדקתי וכמדומני קצת קיצרת,
יש נפק"מ בין ביטול ברוב להלך אחר הרוב,
כיון שיהודי קונה מהחברה אז לכאורה זה כמו שלקח ממקום הקבוע שלא אמרינן כל דפריש מרוב פריש.
ביליצר כתב:דוגמה ,בשר מול החנויות ,החנויות הם מקור הספק והן קבועות לכן המוצר שהוא הבשר אין לו רוב ,
כאן מקור הספק הם הימים המוצר יכול ללכת בתר רוב ,
ואי תימא הרי הימים קבועים הם על זה כבר דנו במסתפק במדבר מתי שבת ,
ואכן באנו לשאלה חדשה,
ביליצר כתב:כבר כתבתי לעיל שלא נכנסתי עדיין לעצם קושייתך אם יש בו ממש כי לא פרטת ,
מדין רוב חלקתי שיש נפק"מ ,
אם באנו לדון לגבי הלך אחר הרוב היה ניתן לפטור בעיית האתחזק איסורא [על הצד ש..]
אי לאו הנידון דמדבר,
יהושעבנמי כתב:בעניין מוצרים שיצרו אותם במפעל שעובדים בשבת רח"ל, בפסקי תשובות מביא מכמה פוסקים שמותר להשתמש בהם בגלל ספק דרבנן לקולא, ואני שואל א. מה זה שונה מוודאי איסור דרבנן שנתערב בהיתר שלא אומרים ספק דרבנן לקולא כיון שאיתחזק איסורא, ב. למה אין כאן לפני עיוור, הרי כפי ריבוי הקונים כך יתרבה היצור נמצא שבקנייה גורמים לחילול שבת.
ביליצר כתב:יהושעבנמי כתב:בעניין מוצרים שיצרו אותם במפעל שעובדים בשבת רח"ל, בפסקי תשובות מביא מכמה פוסקים שמותר להשתמש בהם בגלל ספק דרבנן לקולא, ואני שואל א. מה זה שונה מוודאי איסור דרבנן שנתערב בהיתר שלא אומרים ספק דרבנן לקולא כיון שאיתחזק איסורא, ב. למה אין כאן לפני עיוור, הרי כפי ריבוי הקונים כך יתרבה היצור נמצא שבקנייה גורמים לחילול שבת.
הנני מבקש מחילה ממעלתכם על ביקוש ההסבר ,
לגבי הלך אחר הרוב כבר כתבתי דדמי למדבר ,
מלבב כתב:הפסקי תשובות בסימן שיח
לא מסכים איתך, כי הספק הוא לא על היום רק על המוצר באיזה יום זה נוצר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 485 אורחים