ההלכה היא שלכבוד המת מותר להלין, ובגמ' מבואר [ב"ק פב:] שבירושלים אין מלינים, ומפרשים שהיינו אף לכבודו.
האם לזה מתכוונים תמיד כשאומרים שיש 'מנהג ירושלים' לא להלין [והכינוי הינו טעות]? או שאכן מלבד זאת יש מנהג ירושלים בזה?
מה שנכון נכון כתב:מצד הדין יתכן שלא שייך ד"ז כיום כיון שכלנו טמאי מתים כמ"ש הרדב"ז ח"ב סי' תרלג, ושלא ראינו מימינו מי שנזהר בזה (ויש חולקים עליו), וכן בשטחי ירושלים החדשה. ועי' חזו"ע אבלות ח"א עמ' שעז.
באבן יעקב (לבעל הצי"א) סט"ז כותב שמקובל בידנו איש מפי איש שמאז שנתחדש היישוב בירושלים העתיקה נהגו להקפיד בזה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 413 אורחים