סלחו לי על השאלה המשונה...
האם ישנה דעה, המחייבת ליטול עבור 'כרפס' שני מיני ירק (לכל הפחות)?
ולאחר שמקדש קידוש היום, מביאין [מים ונוטלין כולם ידיהם, ומברך: 'על נטילת ידים', ואחר כך מביאין מיני ירקות, [כגון: חסא או גרגירא] או כרפסא, ומביאין לפניו חזרת ששמו סליקה, שעושין אותו [במקומנו מן תמ]רים, ולוקחין כל אחד ואחד מן הללו שלשה מיני ירקות, ומב'רכים: ['ברוך אתה יי אלהינו מלך העולם בור]א פרי האדמה', ומטבלין בחזרת ואוכלין..." (ל' גינצבורג, גנזי שכטר, ב, ניו-יורק תרפט, עמ' 258; ההשלמות במוסגר הן על-פי המהדיר)
דרומי כתב: לכאורה פשוט שהיו מביאים כמה מינים וכל אחד היה בוחר מה שרוצה מתוך המבחר. כשם שהיום יש הנוהגים שמביאים על השולחן גם בצל וגם תפו"א, והבוחר יבחר
חד ברנש כתב:ר' עדיאל,
אילו היה כתוב "ולוקחין כל אחד אחד מן הללו שלשה מיני ירקות", היתה המשמעות בוודאי כדבריך,
אבל כתוב: "ולוקחין כל אחד ואחד" וכו'. משמע לכאורה שיש ליטול מכל השלושה ירקות.
ומביאין מיני ירקות כגון חמא או חסא או גרגירא או כרפסא או כוסברתא. ומביאין לפניו חרוסת ששמו חליק"א, שעושין אותו במקומנו מן תמרים. ולוקחין כל אחד ואחד מירקות הללו ומברכין בא"י אמ"ה בורא פרי האדמה. ומטבילין בחרוסת ואוכלין.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 22 אורחים