קאצ'קלה כתב:בספרי שמות גיטין מובא שהשם 'שבע' לאשה הינו שם נפרד מ'בת שבע'.
בפרשת עקב תשס"ז התפרסם ב'עלים לתרופה' (גליון תקפא) סיפור עם מהר"א מבעלזא זצ"ל:
עלים לתרופה.JPG
זכורני שכבר אז התפרסם באיזה מקום, ואיני זוכר היכן, מכתב מחאה המכחיש את הסיפור.
לאחרונה מצאתי ששם אחותו של מהר"א מבעלזא היה 'שבע'. פשוט שלא היה קורא לאביו זצ"ל 'היגע גראביאנעס'. [דומני שגם שם זוגתו הראשונה של רבי מרדכי מבילגוריי היה 'שבע'.]
וונדרבר כתב:אולי יתכן ליישב שמהר"א מבעלזא לא התנגד למי שנקראת משעת לידתה "שבע", וכל טענותיו היו על מי שנקראה בלידתה "בת-שבע" וה"גראביאנעס" מכנים אותה "שבע".
קאצ'קלה כתב:אגב, מעניין לדעת, מפני מה בחרו בשמות שיש בהם את המלה 'שבע'? יש שבע, בת-שבע, אלישבע, יהושבע[ת].
השרש 'עזר', לדוגמא, גם כן נקבע בשמות רבים (אליעזר, אלעזר, עזריהו, עזריאל, יועזר, ואולי עוד), ומובן שהכוונה להזכיר בזה 'כי אל אבי בעזרי'. וכיוצא בזה בשמות אחרים כידוע, שבאים להזכיר גדולת ה'. אבל מה עם 'שבע'? האם הוא מלשון שבועה, להזכיר את שבועת ה' לעמו?
קאצ'קלה כתב:אגב, מעניין לדעת, מפני מה בחרו בשמות שיש בהם את המלה 'שבע'? יש שבע, בת-שבע, אלישבע, יהושבע[ת].
השרש 'עזר', לדוגמא, גם כן נקבע בשמות רבים (אליעזר, אלעזר, עזריהו, עזריאל, יועזר, ואולי עוד), ומובן שהכוונה להזכיר בזה 'כי אל אבי בעזרי'. וכיוצא בזה בשמות אחרים כידוע, שבאים להזכיר גדולת ה'. אבל מה עם 'שבע'? האם הוא מלשון שבועה, להזכיר את שבועת ה' לעמו?
תוכן כתב:שבע הוא בעצם שוע, כמו שמצאנו שבתשבע נקראת בתשוע. וכן מצאנו יהושע-יהושבע, אלישוע-אלישבע, אמנם מדובר באנשים שונים, אבל כנראה שזה אותו שם. ושוע, מלשון שוע ונדיב. ואם כן, השם יהושבע למשל, הוא כמו השם יהונדב. (כן פירש לי ר' מנחם טייטלבוים.)
דרומי כתב:למיטב זכרוני יש במשנה פרי שנקרא 'בנות שבע', ואם כן הרי זה בדוגמת השם 'תמר' ששימש הן לפרי והן לאשה.
תוכן כתב:שבע הוא בעצם שוע, כמו שמצאנו שבתשבע נקראת בתשוע. וכן מצאנו יהושע-יהושבע, אלישוע-אלישבע, אמנם מדובר באנשים שונים, אבל כנראה שזה אותו שם. ושוע, מלשון שוע ונדיב. ואם כן, השם יהושבע למשל, הוא כמו השם יהונדב. (כן פירש לי ר' מנחם טייטלבוים.)
דרומי כתב:ראה מעשרות פ"ב מ"ח ובעוד מקומות רבים בתוספתא ובירושלמי שנזכרים תאנים משובחות בשם "בנות שבע".
בברכה המשולשת כתב:קאצ'קלה כתב:אגב, מעניין לדעת, מפני מה בחרו בשמות שיש בהם את המלה 'שבע'? יש שבע, בת-שבע, אלישבע, יהושבע[ת].
השרש 'עזר', לדוגמא, גם כן נקבע בשמות רבים ... אבל מה עם 'שבע'? האם הוא מלשון שבועה, להזכיר את שבועת ה' לעמו?
כמדומני שיש הסבר על זה בשער הפסוקים (או בשער הליקוטים) לגבי אלישבע ובת-שבע
קאצ'קלה כתב:בספרי שמות גיטין מובא שהשם 'שבע' לאשה הינו שם נפרד מ'בת שבע'.
בפרשת עקב תשס"ז התפרסם ב'עלים לתרופה' (גליון תקפא) סיפור עם מהר"א מבעלזא זצ"ל:
דרומי כתב:למיטב זכרוני יש במשנה פרי שנקרא 'בנות שבע', ואם כן הרי זה בדוגמת השם 'תמר' ששימש הן לפרי והן לאשה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 639 אורחים