א.
והטעם הוא, לפי שידוע כי העיקר הגדול והמפורסם הוא המים לבריאת העולם, ולגִדוּל כל הנמצאים, המקבלים ההרכבה הזאת המתחדשת בכל שנה יותר משאר היסודות, ואעפ"כ שהיא באה בכלל ארבעתן, ואף כי האש העיקר הגדול, כמו שיתבאר.
ב.
וידוע הוא בענין האמת, כי האש היסודית הוא העיקר, אלא שאינו מפורסם כמו המים, אבל הוא באמת עיקר האד, ר'צוני ל'ומר, החום הטבעי אשר בו המחזיק אותו והמקיים אותו, והוא סבה להעלותו למעלה עדי שובו מים להשקות מים הארץ. ומהעשנות והיבשות אשר בו, שהוא מכח האש, שיתיילד מה שיתיילד, כמו הרוחות והרעמים והברקים וזולתם, אשר כל אלו הם עיקר ושורש כל ההויות. וכל זה אמת אל המבין.
תודה רבה.